כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פרוש נפרד מסער: "התאכזבנו קשות מיחסך הפוגע"

פגישת פרידה שתוכננה למאיר פרוש עם שר החינוך בוטלה במפתיע • במקומה העלה פרוש את שתכנן לומר על הכתב • "נכון יותר שיגדירו אותך כשר חינוך סקטוריאלי" • חשיפה

פרוש נפרד מסער: "התאכזבנו קשות מיחסך הפוגע"
מנחם הלוי



זהו המכתב האחרון אותו שיגר סגן שר החינוך עד ליום שישי האחרון, מאיר פרוש, אל שר החינוך גדעון סער - רגע לפני שפרש מתפקידו, ביום רביעי שעבר. היום בו הפקיד את מכתב התפטרותו אצל יו"ר הכנסת, רובי ריבלין.

מתברר, כי באותו יום נקבעה פגישה בין השר לסגנו, אלא שהיא בוטלה במפתיע מציד סער. במקום לומר את הדברים בארבע עיניים, נאלץ פרוש להעלותם על הכתב.

אנו מביאים כאן את המכתב, בפרסום ראשוני.

"ברמת היחסים שבינינו היו עליות וירידות"

"כבוד
מר גדעון סער
שר החינוך
כאן

ביום שישי הקרוב, לאחר שנתיים מיום כינוס הכנסת ה-18 לישיבתה הראשונה, אני מתפטר מחברותי מהכנסת לטובת הרב ישראל אייכלר הי"ו, וזאת עקב הסדר של הסכמי רוטציה החלים על הסיעות שבתוך אגודת ישראל המיוצגות בכנסת.

כמובן מאליו ובאופן טבעי, ברגע שאני חדל מלכהן כחבר כנסת, איני יכול לכהן כסגן שר, ומכאן שהתקופה בה כיהנתי כסגנך במשרד החינוך קרוב לשנתיים, אף היא מסתיימת".

בהמשך, כותב לו פרוש כי אין זה סוד "שברמת היחסים שבינינו היו עליות וירידות". הוא אף מתנצל אם פגע. "השתדלתי עד כמה שניתן, לכבדך - עקב מעמדך הרם כשר, וזאת בכל אשר קשור לגינוני מלכות ולכל מה שהפרוטוקול מחייב בין השר לסגנו. יתכן מאד שגם בהנ"ל פגעתי בך, אני מתנצל ומיצר על כך".

יחד עם זאת, ממשיך פרוש לגולל את דבריו, "אין זה סוד שהתנהל בינינו ויכוח מר וקשה כנגד רצונך לאכוף את תוכנית הליבה במוסדות החרדיים, קיום מבחני מיצ"ב, והפעלת פיקוח באופן ישיר על המוסדות החרדיים".

פרוש מצטט סעיפים מתוך ההסכם הקואליציוני שנחתם עם 'יהדות התורה' ומוכיח כי סער פגע בהסכם.

"כנציגי ציבור אשר נושא החינוך ועצמאותו יקרים וחשובים ללבם, התאכזבנו קשות מיחסך הפוגע והמעליב כאשר במחי יד התנערת מהמחויבויות הציבוריות הנ"ל, בטענות וטיעונים שונים שאין כאן המקום לפרטם".

בהמשך טוען פרוש כי דעתו נחה במעט כאשר שמע כי סער הואיל לסייר באלעד. אך הוא מביע כעס על שביקר דווקא בבתי ספר שאינם חרדיים. "בהתנהלות כזו, קשה מאוד להגדיר אותך כשר החינוך של מדינת ישראל, וגם אם החינוך הממלכתי הוא הרוב במדינה, עדיין נכון יותר שיגדירו אותך כשר חינוך סקטוריאלי".

פרוש מזכיר לסער, כי כאשר הוא עצמו ביקר בערים מעורבות, עמד על כך שבתכנית הסיור יכללו גם בתי ספר שאינם חרדיים, "כי כך התפקיד מחייב".

לסיום, כותב לו פרוש, כי החליט "להעלות על הכתב ועל קצה המזלג" דברים שצרמו לו במהלך התקופה שעשה במשרד החינוך. "חשבתי שמטבע הדברים אני אשמיע אותם במהלך הפגישה שתוכננה להיום, אך כאשר קבלתי אתמול אחה"צ את ההודעה על ביטול הפגישה היום, החלטתי כאמור להעלותם על הכתב".

פרוש מסיים ואומר כי חבריו לסיעה יבחרו אי"ה בימים הקרובים את החבר מטעמם שיכהן כסגן השר במשרד החינוך, והוא "מתפלל ומייחל להצלחתו, הצלחת היהדות החרדית".

ושוב, בסיום מכתבו, שב פרוש ומבקש סליחה. "אם פגעתי בכבודך במישור האישי, אני מתנצל ומבקש את סליחתך, ומקווה לימים טובים יותר".

העתק הועבר גם אל חברי סיעת יהדות התורה.

לנוחיותו של השר, צירף פרוש מכתב נוסף, מלפני חצי שנה, מכתב עליו לא קיבל עד כה מענה...












תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}