כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

קולות זעם מהמאפיה: "אנחנו לא יכולים לממן לחם לילדים"

אנשים חושבים פעמיים לפני קניות לחם, האברכים כבר אינם יכולים לממן לחם לילדים ובמאפיות חשים כמוסדות צדקה • 'בחדרי חרדים' מביא תגובות מהשטח לגל התיקרויות המזון

במאפיה בני ברקית
במאפיה בני ברקית

בעוד ובממשלה ובמשק מנסים להגיע לפתרון יעיל ככל האפשר להורדת מחירי הלחם, המים והדלק, הציבור ברחוב זועם וכועס על נציגי הציבור.

"בטח שעליית המחירים משפיעה עלינו, אנשים קונים פחות", אומר יורם, בעלי מאפיית 'קציר חיטים' בשיחה ל'בחדרי חרדים'. יורם מסביר כי "באיכות אנחנו לא יכולים לרדת אבל את הכמות אנחנו בהחלט חושבים להוריד".

כדי למנוע בריחת קונים ממשיך יורם לספק את הלחם במחיר הישן, "אני החלטתי בינתיים לספוג את עליית המחירים. אנחנו נשארנו למכור באותם מחירים. יש לנו סניף חדש בפתח תקווה ואני לא יכול לשנות מחירים ולעשות בכל סניף משהו אחר".

בעל מאפיה ירושלמית שביקש להישאר אלמוני אומר כי בימים האחרונים הוא מרגיש כמפעל צדקה: "העובדת שלי הגיעה אליי למשרד הבוקר ואמרה כי בחוץ ממתינה אם חד-הורית שמגדלת בביתה שלושה ילדים. היא סיפרה שבגלל עליית המחירים היא קונה 3 כיכרות לחם בשבוע במקום 4. היא לא יכולה לממן די לחם לילדים.

"היא שאלה אותי אם אני מסכים לתת לה את הכיכר הרביעית ללא עלות. במקרה הזה אישרתי. אבל באופן נחרץ אני אומר שאנחנו לא צריכים לעבוד במקום המדינה".

אברך כולל, תושב העיר בני ברק, אב ל-5 נפשות ערך קניה קטנה במאפיית ויזני'ץ בעיר. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא מספר: "ההתמודדות היא קשה מאד. הילדים אוכלים בוקר וערב לחם ואין לנו דרך להתמודד עם עליית המחירים".

האברך מוסיף ואומר: "עשיתי חשבון כמה ייצא לי הלחם בסוף החודש, שמתי אותו מול המשכורת החודשית שאני מקבל מהכולל, ונדהמתי לרעה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}