כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

למה באמת ביטל ביבי את מסיבת העיתונאים?

נתניהו הודיע היום על קיומה של מסיבת עיתונאים, אך מיהר לבטלה • הסיבה הרשמית קשורה לאשפוזו של שטייניץ • בפועל, הייתה סיבה אחרת • וגם: מה הוא תכנן לומר?

יש כעסים. נתניהו
יש כעסים. נתניהו

זמן קצר לאחר שהודיע היום (ד') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מסיבת עיתונאים בנושא התייקרות המחירים במשק, הוא הודיע הערב על ביטולה במפתיע.

התירוץ הרשמי: "אשפוזו של שר האוצר שטייניץ".

בבוקר הגיע נתניהו אל בית החולים הדסה עין כרם כדי לבקר את שר האוצר, יובל שטייניץ, שאושפז שם במהלך הלילה. שטייניץ הביע תקווה כי ישוחרר עד למסיבת העיתונאים וכי יוכל להשתתף בה.

במקביל התקיימה הפגישה המתוכננת בין נתניהו לבין עיני וברוש, ובמהלכה ניסה נתניהו לעשות הכול כדי למנוע את השביתה המתוכננת במשק.

עד כאן דבר ההודעות הרשמיות. מכאן ואילך מה באמת קרה:

מאחורי הקלעים הופעל לחץ מצד חברי הליכוד, גפני, שר הפנים, אלי ישי, ואיום ההשבתה על המשק. כל אלו עשו את שלהם ונתניהו הבין כי אין לו כל ברירה אחרת וכי חובה עליו 'לפייס' את העם.

במסיבת העיתונאים, התכוון נתניהו להודיעו על פעולות להזלת המחירים אלא שחברי ועדת הכספים, כעסו על המחטף בו מתכוון נתניהו להודיע על כך.

לפי טענתם, מאיצה בהם הממשלה לאשרר את הגזירות הקשות, וכשצצה המחאה הציבורית, הוא ממהר לחזור בו ולהצטייר כאיש הטוב. כך עשה גם בנושא מחירי הפירות והירקות, לפני כשנתיים.

בין הכועסים היו ח"כ אמנון כהן מש"ס, זבולון אורלב מהבית היהודי ועוד.

אורלב הבהיר כי "צריך להבהיר שוועדת הכספים איננה חותמת גומי של הממשלה וכי גם לכנסת על ועדותיה יש שיקול דעת".

עיקר טענתו: "בעקבות מסיבת העיתונאים יבואו אלינו בדרישה לאשר את התוכנית החדשה של הממשלה להקלות בכלכליות, מבלי שייתנו לנו את התמונה המלאה, מה יהיה מחירה בעתיד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}