כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שטייניץ לקח המחאה ללב ואושפז • ביבי מנסה להיחלץ מהמחאה

המתקפה הציבורית על ההתייקרויות עשתה את שלה: שר האוצר חש ברע - ופונה ל'הדסה' • נתניהו מקיים דיונים למצוא הסדר • גפני: "ההתקפות האישיות הן דבר חמור מאוד"

שטייניץ עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. צילום: פלאש90
שטייניץ עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. צילום: פלאש90



גל המחאה נגד התיקרויות המחירים, והראיונות שהעניקו פוליטיקאים משמאל ומימין נגד הממשלה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, עשו, כך נראה את שלהם.

עוד בנושא:
טלטלה במערכת הפוליטית • מחריפה המחאה נגד ההתייקרויות

בשעות הבוקר (ד) המוקדמות אושפז שר האוצר בבית החולים 'הדסה עין כרם', לאחר שהתעלף ולא חש בטוב.

מדוברות בית החולים הדסה עין-כרם שבירושלים נמסר הבוקר: "מצבו של שר האוצר שטייניץ טוב". שטייניץ עובר "בשעה זו בדיקות בחדר המיון בבית החולים לאחר שהתעלף במהלך הלילה מסיבה לא ידועה".

כפי הנראה האשפוז הוא ל-24 שעות בלבד.

מבלי להיות מומחים בדבר, קשה שלא להצביע על הקשר בין גל המחאה הגובר והולך לבין מצבו הגופני של שטייניץ, שכפי הנראה 'לקח ללב' את הנושא.

הבוקר נועד ראש הממשלה עם שר הפנים, אלי ישי, לפגישה מיוחדת, כדי לדון בנושא. השר ישי דורש הסברים וחותר להגיע להסדר מקיף, שיקל על הציבור להתמודד עם המצב הקשה.

גם יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, נכנס לעובי הקורה ובדברים אותם חזר והשמיע בימים האחרונים התריע מפני "מרי אזרחי".

"אסור לקחת ללב"

הבוקר פתח יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, את דיוני הוועדה באיחולי רפואה שלמה לשר האוצר יובל שטייניץ "בשם כל חברי וועדת הכספים".

גפני הוסיף גם מילות תמיכה באיש, ואמר כי הוא "מתקומם על ההתקפות האישיות המופנות כנגד שר האוצר שטייניץ. הן דבר לא ראוי וחמור מאוד".

לדברי גפני, "אי-אפשר לקחת משר האוצר את המציאות שבמדיניות הכלכלית הייתה לו הצלחה גדולה בניהול המצב הכלכלי במדינה, ביחס למה שקורה בעולם".

יחד עם זה, הוסיף גם דברי ביקורת, אם כי בהחלט לא אישיים. "יש כעת הצטברות של גזירות על הציבור אשר כולנו מאוחדים כנגדה. חלקם נגרמו מהחלטות הממשלה וחלקם כתוצאה מהמצב בשווקים בעולם. הגזירות הללו מביאות למצב שאנו כמעט מגיעים למרי אזרחי במושגים של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית", דברי גפני.

"ההתקוממות של הציבור צודקת", הסביר גפני, והוסיף: "יש הצטברות של נושאים אשר מעמידים את הציבור במצב בלתי אפשרי".

במהלך היום עתידה להיערך פגישה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר התעשיינים, שרגא ברוש. גפני, כפי הנראה, ישתתף אף הוא בפגישה.

"לא יתכן שאנחנו נידרש בוועדת הכספים לבצע חלק מהגזירות וכאשר בממשלה רואים שהם קשות מאד, לוקחים את הפתרונות למקומות אחרים. מבחינת משילות זהו דבר לא נכון. חייבים לשנות את המצב הנוכחי באופן דרסטי".

בשל אשפוזו של שטייניץ מתלבט גפני האם להעלות את חוק המים להצבעה במליאה, בניגוד לרצון הממשלה. "דיברו איתי הבוקר וביקשו שאדחה את העלאת החוק במליאה, זה אכן ייראה לא מכובד וכפגיעה אישית בשר".

ובנימה אישית, הוסיף גפני: "עלינו ללמוד פה לקח, אסור לקחת ללב את החיים ציבוריים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}