כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מה צפוי בחתונת ויז'ניץ-קרעטשניף? • כל הפרטים

'בחדרי חרדים' עושה סדר בסדרת האירועים • סדר היום, השירים, המקומות ומי הגיע מחו"ל • וגם: השושלת הקושרת את בני הזוג 4 פעמים לבעל ה'אמרי חיים' • מיוחד

מקהלת חסידי ויז'ניץ. צילום: בחדרי חרדים
מקהלת חסידי ויז'ניץ. צילום: בחדרי חרדים



המתח ששרר בחסידות ויז'ניץ, לאחר העתירה שהוגשה על ידי עיריית פתח תקווה, נגד קיום שמחת הענק בהאנגר שהוקם במיוחד לשמחות, התפוגג עם אישור בית המשפט לקיים את השמחה במועדה, בכפוף למספר תנאים שניתנו בפסק הדין.

עוד בנושא:
חשיפה • עתירת עיריית פ"ת נגד חתונת ויז'ניץ נמחקה
כאן יחגגו רבבות החסידים • גלריה מהאנגר השמחות
"בתיאבון", איחל הגר"י הגר לעניי עיר החסידות • גלריה ווידאו

שמחות החסידות נערכו עד היום בגני התערוכה בתל אביב. אלא שמקרים חוזרים ונשנים של חילול שבת, הביאו את העסקנים לחפש מקומות חילופיים לעריכת השמחות, וכך הוכשר אוהל ענק במיוחד לחתונת ויז'ניץ – קרעטשניף.

בשנים האחרונות חיתן הגר"י הגר מספר נכדים, אך החתונות כולם התקיימו בארצות הברית. לאחר תקופה ארוכה מתקיימת חתונה בארץ ישראל מה שמעלה את סף ההתרגשות של החסידים לשיאים.

הזוג המדובר משתייך מארבעה כיוונים לאדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל, על שמו נקרא החתן.

אתר 'בחדרי חרדים' עושה סדר לחובבי הסדר והשושלות: החתן בנו של רבי ברוך שמשון הגר בנו של האדמו"ר מויז'ניץ מאנסי וחתנו של הגר"י הגר בן האדמו"ר מויז'ניץ. שני האדמורי"ם בניו של ה'אמרי חיים'.

הכלה היא בת הרה"צ רבי דוד משה רוזנבויים בן האדמו"ר מקרעטשניף, חתן רבי ישראל אליעזר אדלר, רב החסידות ברחובות, שאביו רבי נפתלי חיים אדלר זצ"ל הוא חתן של ה'אמרי חיים', והרב אדלר מרחובות, חתן של רבי משה ארנסטר, רב קהילות 'מאור חיים' בארץ, שגם הוא חתנו של ה'אמרי חיים'.

השמחה החלה החל ממוצאי שבת האחרון בשמחת הפאר שפיל ונמשכה בסעודת העניים ובשמחת החתן מאהל שהתקיימה אמש (ג') בביהמ"ד קרעטשניף ברחובות.

הערב (ד') תגיע השמחה לשיא.

להלן סדר היום לחתונה:

בשעה 17:00 מעמד קבלת פנים בבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק כשלאחריה מעמד החופה ברחבת בית המדרש. מקהלת ויז'ניץ תנגן במהלך החופה שירים הלקוחים מתפילות הימים נוראים, והרה"צ יעניק מברכותיו לאלפי החסידים.
לאחר החופה ינועו אלפי החסידים באוטובוסים מאורגנים לכיוון האנגר הענק 'עטרת מלוכה' שם תתקיים השמחה הגדולה בהשתתפות קהל חסידים ענק מהארץ, ארה"ב ומרחבי אירופה.

בבתי המדרשות של החסידות ברחבי העולם נערכו הגרלות בין ציבור החסידים מי יזכה למימון הכרטיס וישמש כנציג מטעם בית החסידים במקום.

שמחת החתונה והמצוה טאנץ תסתיים בהוראת הגר"י הגר עד השעה 3:00 לפנות בוקר בכדי שלא לשבש את סדרי הלימודים במוסדות התורה והחינוך של ויז'ניץ, במעמד החופה ובמצוה טאנץ לא ישתתפו כנהוג בחורי החסידות.

שיא החתונה הוא בכניסת האדמו"ר לאולם החתונה ובשעת המצוה טאנץ. קראוון מיוחד הובא בסמוך להאנגר שישמש את האדמו"ר במיוחד לערב השמחה.

בחורי החסידות שלמדו במשך חודשים ארוכים אלפי שעות רצופות לקראת השמחה יגישו את ה'דורון דרשה' בשמחת השבע ברכות המרכזית ביום שני הבא להגר"י הגר שיגיש לאביו האדמו"ר.
















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}