כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרבצ"ר ישולב כחבר קבוע במועצת הרבנות הראשית

עד היום היה הרב הראשי הצבאי משקיף בלבד במועצת הרבנות הראשית • בשל הרחבת הפעילות של הרבנות הצה"לית, הוא יהפוך לחבר קבוע במועצה • עם זאת ישונה החוק, כך שמעמדו לא יקנה לו כושר לרב עיר

הרבצ"ר רפי פרץ
הרבצ"ר רפי פרץ

הבוקר אישרה ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ דוד אזולאי, את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל, והוא יובא בקרוב לקריאה ראשונה במליאה.

בהצעת החוק מוצע לצרף את הרב הצבאי הראשי כחבר קבוע במועצת הרבנות הראשית.

עד כה, היה הרב הראשי הצבאי משקיף קבוע במועצת הרבנות הראשית. ואולם, מציעי החוק סבורים כי לנוכח ההיקף הגדול של מערכת הכשרות הצה"לית והיקף הגיור הנרחב בצה"ל, ראוי כי הרב הצבאי הראשי יהיה חבר קבוע במועצת הרבנות הראשית.

מציע החוק, ח"כ אורי אריאל, אמר כי קיים שיחות עם הרב הצבאי הראשי ועם מועצת הרבנות הראשית והוספת הרב הצבאי הראשי לצה"ל כחבר קבוע במועצת הרבנות הינה על דעת כולם.

במהלך הדיון הועלה החשש כי במקרה שיתמנה רב צבאי ראשי שלא הוסמך על ידי הרבנות הראשית, הוא עלול, להפוך לחבר במועצת הרבנות הראשית למרות שלא הוסמך לרבנות על ידה.

עוד התברר, כי למעשה לא קיימים כל תנאי כשירות בסיסיים הנדרשים לתפקיד הרב הראשי לצה"ל, וכי לאחר מינויו לתפקיד הרב הראשי לצה"ל, הוא זכאי, לפי החוק, מתוקף תפקידו, לכושר לרב עיר.

אנקדוטה נוספת נרשמה כאשר הסתבר כי צה"ל לא שלח כל נציג לדיון, שכן, על פי לשכת הרמטכ"ל, "צה"ל אינו רלוונטי לנושא הדיון שבנדון".

בסיכום הדיון הציע יו"ר הועדה, ח"כ דוד אזולאי, כי הועדה תאשר את הצעת החוק אך תוסיף תיקון המתנה כי בידי הרב הראשי לצבא הגנה לישראל יהיה "אישור ממועצת הרבנות הראשית כי הוא רב בישראל".

הצעת החוק אושרה לקריאה ראשונה והיא תובא בקרוב להצבעה במליאת הכנסת.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}