כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ארדן נשאר בסביבה • מוותר על המינוי כשגריר באו"ם

השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן הודיע על סירובו להתמנות כשגריר באו"ם ושב ומסתער על הנושאים הירוקים • מבהיר: "למרות ההפסקה באספקת הגז לא נאפשר חריגות מהתקנים הסביבתיים"

ארדן נשאר בסביבה • מוותר על המינוי כשגריר באו"ם



השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן הודיע היום (ג') על סירובו להתמנותו כשגריר ישראל באו"ם.

כדי להוכיח שהעסקים כרגיל, הוא מסתער על הסביבה, והפעם בנושא המכה גלים מאז שבת האחרונה: התקלה בצינור הגז המצרי.

בהודעתו היום אמר ארדן, כי "התקלה באספקת הגז המצרי לישראל היא תמרור אזהרה למשרד התשתיות וחייבת להוות זרז לשינוי הנדרש של השענות מלאה על שריפת דלקים פוסילים מזהמים. אנו לא נאשר שימוש בדלקים מזהמים כגון סולר ומזוט אלא אם נשתכנע לחלוטין שאין שום אלטרנטיבה מיידית כמו ים תטיס או חלופות אחרות.

לדברי ארדן, "הפתרון הלכאורה קל, שמציע משרד התשתיות כהתמודדות, הוא הגדלה נוספת בהיקפי השימוש במקורות אנרגיה מזהמים, פחם, סולר ומזוט".

לדעת השר, מדובר במהלך שהוא "המשך המתווה המיושן והכושל לפיו על כל מחסור צפוי, הפתרון הוא הגדלת שריפת הפחם והדלקים המזהמים", הוא סבור כי דווקא כעת נפתחה ההזדמנות לשנות כיוון ולהצעיד את משק החשמל קדימה, "לעבר המגמות השולטות היום בעולם המערבי – ייצור חשמל נקי".

ארדן שב ומדגיש כי המשרד להגנת הסביבה לא יאפשר שימוש בדלקים שיביאו לחריגות מהתקנים הנדרשים. "במדיניות נכונה ונחושה, ניתן לייצר חשמל מאנרגיות מתחדשות בהיקף העולה על אלו שנקבעו בהחלטת הממשלה של 2008 ולחסוך למשק למעלה מ 20% מהחשמל הנדרש. בנוסף, ראוי היה לצאת לביצוע בהול של התוכנית להתייעלות אנרגטית שתוקצבה כבר ויכולה גם היא להפחית כ 20% מהביקושים לחשמל בישראל", אומר ארדן.

ימשיך להשלים את הרפורמות הסביבתיות

כאמור, הבוקר הודיע השר ארדן לראש הממשלה ולשר החוץ על החלטתו הסופית, לפיה, לאחר לבטים רבים, החליט להמשיך לכהן כשר להגנת הסביבה והשר המקשר בין הממשלה לכנסת ולוותר על הצעתם למנותו לשגריר ישראל באו"ם.

ארדן הודה לראש הממשלה ולשר החוץ על הבעת האמון וציין כי היה מדובר בהחלטה קשה בין שני תפקידים מאתגרים, המהווים שליחות לאומית.

"ייצוג ישראל באו"ם הציב בפני יעדים מדיניים והסברתיים מאתגרים, אולם לבסוף גברה מחויבותי לסביבה ורצוני העז להשלים את הרפורמות הסביבתיות, העתידות לשנות את פניה של ישראל, ביניהן, מהפיכת המיחזור והפרדת הפסולת, פיתוח שרשרת הפארקים המטרופולינים לאורכה של ישראל, יישום חוק אויר נקי והפחתת זיהום האויר בישראל ועוד".

ראש הממשלה אמר לארדן כי כמי שכיהן כשגריר ישראל באו"ם, ברור לו שארדן יכול היה להיות שגריר מצוין ולשרת את מדינת ישראל, אולם בחירתו להמשיך ולכהן כשר להגנת הסביבה ולהשלים את הובלת המהלכים החשובים למדינת ישראל ראויה להערכה. נתניהו הוסיף כי ימשיך לסייע ולגבות את ארדן בקידום הרפורמות הסביבתיות וזאת על מנת להציב את הנושא הסביבתי במרכז סדר יומה של הממשלה.

מאחורי הקלעים, יש לומר את האמת, לא רצה נתניהו באמת במינויו של ארדן. אם לפני מספר חודשים עמל ללחוץ עליו בכיוון, לאחרונה נסוג בו ממאמציו. נראה כי דווקא כשרונותיו של ארדן עמדו לו הפעם לרועץ. לשמוע אותו נואם במליאה ומגן על ראש הממשלה, זה תמיד להתרשם מהאיש מחדש. "אשמח שארדן ישאר - צפוי לו עתיד פוליטי מבטיח כאן", אמר השבוע נתניהו למקורביו, ולא קשה להבין מהי הסיבה לאמירה המפתיעה.

בלשכת ראש הממשלה מגיבים ואומרים כי "ראש הממשלה נתניהו מודע לחשיבות התפקיד ולאור זאת מונה מירון ראובן לתפקיד ממלא המקום. ראש הממשלה ימצא מועמד חדש בהקדם".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}