כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרב ליאור עודד את המפגינים: "אף פקידון לא יכתיב לרבנים"

בבוקר שאחרי צו המעצר, יוצאת קרית ארבע לרחובות כדי למחות על כבודו של רב היישוב • בימין זועמים על המעצר: "נשב בכלא עם הרב ליאור" • ומי מאשים את הציבור הדתי?

"נמשיך לומר את האמת". הרב דב ליאור. צילום: פלאש 90
"נמשיך לומר את האמת". הרב דב ליאור. צילום: פלאש 90



מאות תושבים מקריית ארבע התקבצו הבוקר (ג) סמוך לביתו של רב היישוב, הרב דב ליאור, כדי למחות על צו המעצר שהוצא נגדו. המפגינים קראו למנוע את המעצר בכל דרך. "סותמים את פיות התורה והרבנים", זעקו.

כזכור, אמש פורסם ב'בחדרי חרדים', כי מפקד מרחב חברון הגיע לביתו של הרב ליאור והגיש לו צו מעצר בשל סירובו להתייצב לחקירות המשטרה בחשד להסתה, במסגרת הסכמה שהעניק לספר 'תורת המלך', העוסק בדיני הריגת גוי בשעת מלחמה.

בהתבטאות ראשונה, מאז קיבל את צו המעצר, אמר הבוקר הרב ליאור בצאתו אל המפגינים: "אף פקידון לא יכתיב לנו, הרבנים, מה לומר. נמשיך לומר את האמת. לא יסתמו לנו את הפה. לא תהיה רדיפה נגד כל אדם שאומר משהו שלא מתאים להשקפת עולם של משרד המשפטים".

"הסירחון מתחיל מאנשי שלומנו"

הימין הדתי כולו, על כל גווניו, מתלכד ומביע זעם רב על צו המעצר.

"התגובה הראשונית שלי לכל אלו שנתקפו בתדהמה היא 'בוקר טוב אליהו'", אומר הרב דוד מאיר דרוקמן, רבה של קריית מוצקין."לא מהיום רודפים רבנים בעקבות הבעת דעה בעניינים חשובים המהווים פיקוח נפש לעם ישראל".

הרב דרוקמן מספר על מכתב שקיבל לפני מספר שנים משר דתות חרדי שדרש ממנו להפסיק להתבטא בעניינים פוליטיים. "הסירחון מתחיל מאנשי שלומנו", קובע הרב דרוקמן.

"צו המעצר נגד הרב ליאור הוא התפרצות של שתיקה ארוכה. לרב ליאור מגיע 'כל הכבוד' על העקביות שלו. הוא יודע שממלכתיות לחוד ודעת תורה לחוד. אני לא מבין את התדהמה של כולם. השלב הבא הוא הבאת רב אזוק למעצר".

הרב דרוקמן מנצל את הבמה וקורא לרבנים: "לזקוף קומתם ואולי להביא להפסקה גורפת של ההתנהגות הזאת. גם אם רבנים יפסידו את משרתם בשביל דברים שאמרו בגדר פיקוח נפש, לא יקרה כלום".

פעיל הימין איתמר בן גביר אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בחציית קו אדום של גורמים בפרקליטות המדינה".

לטענת בן גביר, "הפרקליטים הללו לא מבינים מהי המשמעות של תורה וגדולי תורה. אותם פרקליטים כמו שי ניצן שנמענים להזמין אנשי שמאל שמסיתים נגד המדינה ומנהיגים ערבים שקוראים למחוק את המדינה הם אלו שמבקשים לעשות צעד כ"כ חמור כמו מעצרו של הרב דב ליאור".

לסיום מביע גביר תקווה ואומר: "אני מקווה שהשכל וההיגיון בפרקליטות יגברו על העובדה שמדובר בחבורה שמאלנית שמבקשת לרדוף רבנים ואנשי ציבור בימין".

"בוקר טוב, אליהו". הרב דוד דרוקמן צילום: "בוקר טוב, אליהו". הרב דוד דרוקמן
"בוקר טוב, אליהו". הרב דוד דרוקמן


"מחטף פרוע ואנטי יהודי"

המטה להצלת העם הוציא הודעה רשמית בעקבות צו המעצר. "מדובר בהכרזת מלחמה על כל רבני ישראל", נכתב בהודעה. "מעצרו של הרב ליאור יביא להתקוממות והפיכה נגד שלטון העריצים וכי מדובר בהמשך הרדיפה וסתימת פיות נגד הרבנים המביעים את דעת ההלכה הצרופה.

"נלך כולנו יחד עם הרב ליאור לכלא", אומרים רבני הוועד.

תנועת 'קוממיות' פרסמה אף היא הודעת מחאה על "ביזוי כבוד התורה". "יש במעשה זה משום פגיעה מכוונת בכבוד התורה ונושאיה ורצון לסתום פיות כמתנהל במשטרים אפילים אשר סופם מגיע בימים אלו.

"אנו קוראים לבכירי הפרקליטות להתעשת ולרדת מן העץ ,רגע לפני שהקרע בין הציבור הלאומי לבין מערכת המשפט ואכיפת החוק נעשה בלתי ניתן לאיחוי, ועלול להוביל לתוצאות מהן יהיה קשה לחזור".

ועד המתיישבים של בנימין והשומרון מסר בתגובה: "מדובר בהכרזת מלחמה מצד פרקליטות המדינה כנגד האמונה היהודית ונושאי דגלה. צו זה מהווה יריקה בפרצופו של העם היהודי לדורותיו.

"מדובר במעשה נואל שנועד להרתיע רבנים מלהשמיע דעתם התורנית. אנו קוראים לכל מי שאופייה היהודי של מדינתו יקר לו, לקום ולהתנגד גם בגופו למחטף פרוע ואנטי יהודי זה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}