כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרב ליאור נתן הסכמה לספר • העונש: צו מעצר

מפקד מרחב חברון הגיע לרב דב ליאור ובישר לו על צו המעצר • תושבי קריית ארבע נערכים לעצרת תמיכה: "לא נשקוט לנוכח הרעה היוצאת מפרקליטות המדינה"

הרב דב ליאור. צילום: פלאש 90
הרב דב ליאור. צילום: פלאש 90

צו מעצר הוצא נגד רבו של קרית ארבע, הרב דב ליאור, בשל סירובו להיחקר על הסכמתו לספר 'תורת המלך' שנכתב על-ידי רב המזוהה עם הימין הקיצוני.

בסוף השבוע שעבר פנה מפקד מרחב חברון, ניצב משנה איציק רחמים, לרב ליאור ודרש ממנו להגיע לחקירת משטרה בנוגע להסכמתו לספר 'תורת המלך', וכן על חתימתו במכתב הרבנים נגד העסקת ערבים בעקבות 'פיגועי הטרקטור' בירושלים לפני למעלה משנתיים.

הרב דב ליאור סירב להתייצב לחקירה. בעקבות כך, הוצא נגדו צו מעצר.

כזכור, לפני כחצי שנה סירבו הרב ליאור והרב יעקב יוסף להתייצב לחקירה על הסכמתם לספר בנימוק כי "התורה איננה עומדת לחקירה".

מחר (ג) בשעות הבוקר תתקיים עצרת תמיכה סמוך לביתו של הרב, בהשתתפות תושבי קריית ארבע.

בהודעה המתפרסמת הערב, נכתב: "רבנן ותלמידיהון, חובשי בית המדרש ועקרות הבית, בעלי המלאכה ומלמדי הדרדקי, זקנים וטף, למחות על כבוד התורה המחולל. לומר למשחית: הרף לך מרבני ישראל, משוך ידך מהתורה הקדושה שלא תהא מוחלפת. לא באיומי מעצרים ולא בהפחדות של חדרי החקירות. נאמר לרבני ישראל שאת מימיהם אנו שותים, שכל מעצר שלהם, הוא פגיעה בציבור כולו. לא נשקוט לנוכח הרעה היוצאת מפרקליטות המדינה, להחריב ולהשחית את אמונת ישראל עליה מסרו נפש רבבות מרבותינו לאורך כל הדורות".

דובר אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, סנ"צ עמי בן-דוד, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי המשטרה אינה מתייחסת לחקירות שנמצאות בעיצומן.


מודעות שהתפרסמו בירושלים לפני כחצי שנה "התורה לא תעמוד לחקירה" עם תמונותיהם של הרב יעקב יוסף, הרב יצחק גינזבורג והרב דב ליאור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 82 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}