כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עליהום חילוני על ברקת: "מוכר את ירושלים לחרדים"

מקומון ירושלמי מונה שורת מקרים בהם 'התקפל' ברקת מול דרישות החרדים - ומצטט את חבר המועצה רוזנשטיין: "לברקת קל יותר מלופוליאנסקי לעזור לנו" • העירייה מתכחשת

בעד או נגד. ברקת. צילום ארכיון
בעד או נגד. ברקת. צילום ארכיון

המקומון 'ירושלים' מבית 'ידיעות אחרונות', יצא בסופהשבוע האחרון בהתקפה חזיתית נגד ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. הסיבה: הוא מוכר את ירושלים לחרדים.

תחת הכותרת "למכירה: עיר חילונית בת 3000 – כך הופכת ירושלים יותר ויותר חרדית", ריכזה כתבת העיתון את הדיונים האחרון בנושאי דת שנערכו במסדרונות העירייה בחודשים האחרונים.

התחקיר נפתח בסצנת הפחדה משומנת ומתגלגלת: פסטיבל משותף לכנסיות ולבתי כנסת בוטל לבקשת החרדים כדי לא לחשוף יהודים לכנסיות; מתחם סינמה סיטי המתוכנן לא ייפתח בשבתות; חתולי העיר לא יעוקרו כדי "לא להתערב בבריאה"; פסל דוד שהטריד את החרדים תקופה ארוכה - הועבר ממקומו, לצד דוגמאות נוספות.

המציאות השונה בתכלית, לא מונעת מידיעות ירושלים ומעורכת התחקיר, ציפי מלכוב (הידועה בהתקפותיה הסדירות נגד העירייה) להפחיד את החילונים מפני התקפלות ברקת לחרדים, תוך זריית חול בעיני הקוראים, שרואים את ירושלים 'שלהם' נמכרת לחרדים המפחידים ואין מושיע להם.

על-פי הכתבה, בסיעות החרדיות מרוצים מתפקודו של ברקת.

חבר הנהלת העירייה שלמה רוזנשטיין מצוטט בכתבה, כאומר: "ברקת בהחלט מפתיע כל פעם מחדש, ומגלה רגישות רבה מאוד לצביונה של העיר. הרגישות הזאת היא אחד מהדברים היפים אצל ברקת. אי-אפשר שלא להעריך את תשומת הלב הרבה שהוא נותן לרגישויות של החרדים. במקרים רבים, לברקת קל יותר לעזור לנו מקודמו בתפקיד, אורי לופוליאנסקי".

דובר העירייה בתגובה: ״העירייה מוחה בתוקף על הניסיון להציג מצג שווא באמצעות דוגמאות שאינן נכונות. ראש העירייה פועל כפי שהתחייב לפני הבחירות לפיתוח כלל המגזרים בעיר, כל מגזר לתפיסתו בשכונתו, זה לצד זה ולא אחד על חשבון השני.

"יש לציין כי כלל המגזרים נהנים מהצמיחה שחלה בעיר בתחומי התרבות, החינוך, הכלכלה והצעירים. אין מגזר שנפגע מכך, וחלה עליה באיכות החיים בעיר בכל המגזרים״.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}