כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מס הכנסה לשמחיוף: שלם מס על השוחד ב'הולילנד'

משכורתו השנתית של סגן ראש העירייה עמדה על 360,000 ש"ח, אבל ברשות המיסים דורשים עוד 120 אלף "תוספת משכורת" • הערכות: גם אולמרט ושולה זקן יידרשו לשלם

"מעולם לא היה שוחד". שמחיוף. צילום ארכיון
"מעולם לא היה שוחד". שמחיוף. צילום ארכיון

שלב ההוכחות נגד בכירי עיריית ירושלים החשודים במעורבות בפרשת הולילנד טרם הסתיים, אך לרשות המיסים זה לא מפריע לבוא בדרישה מהחשודים לשלם מיסים על ה'שוחד' שקיבלו, על פי החשד.

אלי שמחיוף, סגן ראש עיריית ירושלים, קיבל לביתו בדצמבר האחרון שומה המבוססת על החשדות נגדו.

משכורתו הרשמית של שמחיוף מהעירייה בשנת 2005, השנה בה על פי החשד שלשל לכיסו את סחומי השוחד, עמדה על 360 אלף שקלים, אולם בשומה שנשלחה מרשות המיסים הוסיפו 120 אלף שקלים, עליהם אמור שמחיוף לתת את הדין, למרות שמדובר רק בחשד.

במכתב שנשלח, נכתב: "מאחר ובחקירתך בפרשת הולילנד המתנהלת ביאח"ה עלה חשד לכאורה ששולמו לך ו/או ליהושע פולק כספי שוחד מיזמי הפרויקט החל משנת 2005 בסך 120,000 ש"ח והכנסה זו לא דווחה, קבעתי שהיא תמוסה לפי סעיף לפקודת מס הכנסה בהתאם לשיעורי מס-השוליים".

את 120 אלף השקלים הנוספים דאגו בשומה לציין כתוספת משכורת, והסכום הסופי עליו דורשים ברשות המיסים הוא תשלום מס עומד על כ-480,000 ש"ח.

עורך דינו של שמחיוף מסר בתגובה: "מעולם לא היה שוחד. ההסכם המצוין, מוכיח בעליל את חולשת החשדות נגד שמחיוף".

יחד עם זאת ברשות המיסים מבהירים כי שומות נוספות נמצאות בדרך לחשודים נוספים ובהם ככל הנראה גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ומנהלת לשכתו, שולה זקן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}