כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אותר כתר תורה בן 200 שנה שנגנב מצפת

אותר כתר תורה בן 200 שנה בשווי עשרות אלפי דולר שנגנב מבית כנסת בעיר העתיקה בצפת • דובר משטרת גליל, מספר לאתר 'בחדרי חרדים' על השתלשלות הפרשה וכיצד נלכד הגנב

כתרי תורה שנגנבו מבית כנסת באיטליה; צילום משטרת ירקון
כתרי תורה שנגנבו מבית כנסת באיטליה; צילום משטרת ירקון

כתר תורה מיוחד, מכסף טהור, המעטר את ספר התורה המיוחס לאדמו"ר אברהם דוב מאבריטש, נגנב לפני כשבוע, בליל יום ג', בפריצה מתוחכמת - מבית כנסת בעיר העתיקה של צפת. הסורגים של בית הכנסת נפרצו, וכתר התורה היקר נעלם.

מדובר בכתר בעל עיטורים מיוחדים, מעוצב ונדיר, המוערך כבן 200 שנה, ושוויו מוערך בעשרות אלפי דולרים, אשר מלווה את מתפללי בית הכנסת - הרואים בכתר שריד אחרון לתקופה בה שרד בית הכנסת, אחרי רעידת האדמה הגדולה בעיר בשנת תקצ"ז - בו חזה האדמו"ר אברהם דוב מאבריטש את הרעש והציל את מתפלליו.

מתפללי בית המדרש פנו באמצעות כלי התקשורת אל מצפון הגנבים, בבקשה שיחזירו את הגניבה. "מדובר במקום מלומד בניסים. כל מי שפגע במקום הזה רבצו עליו צרות, אנחנו מודיעים ומזהירים שמדובר בסכנת נפשות לגנב. קדושתו של האדמו"ר תרדוף אותו עד חורמה. מדובר בדברים שראינו בדור הזה שלנו, שכל מי שפגע בבית הכנסת לא נישאר חי - ואם יחזיר מודה ועוזב ירוחם". אמרו.

לפני מספר ימים פנה תושב טבריה לאברך חסידי מאשדוד, העוסק בסחר בתשמישי קדושה ועתיקות, והציע לו לקנות כתר תורה עתיק. לאחר מו"מ, קנה הסוחר את הכתר.

לא עבר זמן רב, והמוכר פנה שוב אל סוחר עתיקות, וביקשו לקבל חזרה את כתר התורה - ובתמורה יחזיר לו את הכסף.

האברך, שחשש כי המוכר מעוניין בתמורה כספית גדולה יותר, פנה לרב פקד אנשיל פרידמן, והתייעץ איתו בקשר למקרה. פרידמן, המשמש כרב משטרת מחוז הצפון, חשד כי מדובר ברכוש גנוב, והמליץ לו להגיש תלונה במשטרה.

רפ"ק ערן שקד, דובר משטרת גליל, מספר לאתר 'בחדרי חרדים: "לאחר שהוגשה תלונה במשטרה על ידי האברך, בה מסר את פרטי מוכר כתר התורה, ולאחר שהתקבלו פניות נוספות על גניבת פרטי יודאיקה נוספים מבתי כנסת בצפון, נעצרו שני אחים תושבי טבריה בחשד כי הם אלו שפרצו לבית הכנסת בצפת, וגנבו את כתר התורה העתיק. אתמול נעצר חשוד שלישי. כולם בשנות ה-30 לחייהם.

"בחיפוש בבתי החשודים נתפס שלל הכולל קישוטי ספר תורה מוזהבים וחפצי יודאיקה נוספים, כמו כתרי תורה ותשמישי קדושה עתיקים".

היום יובאו שלושת החשודים בגניבת פרטי יודאיקה להארכת מעצר בצפת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}