כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

יגאל עמיר לפרקליטות: חברותא? לא, תודה

"הפרקליטות מזלזלת בהחלטת בית המשפט" • פרקליטו לא מבין מה הבעיה לאפשר לו תפילה במניין: "איש שב"ס יצטרף כעשירי למניין ויוכל להתענג על פיוטיו של עמיר"

א'צענטע'ר. יגאל אמיר. צילום ארכיון
א'צענטע'ר. יגאל אמיר. צילום ארכיון



יגאל עמיר דחה היום (א) את הצעת פרקליטות המדינה לאפשר לו מפגש דו-חודשי באורך שעה עם אסיר אחר לצורך לימוד תורה.

בשב"ס מחפשים חברותא לעמיר • טורו של נחשוני

את ההצעה דחה עמיר על רקע מאבקו נגד המדינה להקל בתנאיו ולאפשר לו לצאת מהבידוד לאחר שנים ארוכות.

בכתב התשובה שהוגש לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, טוען פרקליטו, עו"ד אריאל עטרי: "עמדה זו משקפת את התפיסה של שירות הביטחון הכללי בכלל ושל שרות בתי הסוהר בפרט, שבית המשפט הוא עושה דברם, שאחרת אין להבין את הזלזול כלפי החלטת בית המשפט העליון, הנושב מהודעה זו".

בנוסף טוען עו"ד עטרי כי הפרקליטות מתעלמת מהצעת בית המשפט העליון לאפשר לעמיר להתפלל במניין תחת פיקוח. "אין ספק שהפרקליטות בהתנהגותה מבקשת 'לסחוב' את הגשמת החלטת בית המשפט העליון ומנסה לגרור את בית המשפט למין משא ומתן, החל מנקודת הפתיחה, כאילו לא אמר בית המשפט העליון את דברו".

עטרי מתבל את דבריו במנה מכובדת של ציניות: "מובן שאין כל מניעה שבכל מקום בו יתפלל המשיב יצטרף איש שב"ס כעשירי למניין ויוכל להתענג על פיוטיו של עמיר ולשמוע את כל שיחותיו והגיגיו של המשיב עם יתר המתפללים ועם אלוקיו. וככל שימצא בהם דופי - יוכל להעביר דיווח מיידי על כך לבית המשפט".

ייצא מבידוד?

מאבק עיקש וארוך מתנהל בחודשים האחרונים בין עורכי דינו של עמיר לבין פרקליטות המדינה בעקבות בקשתו של עמיר להוציאו מבידוד.

הטענה העיקרית מתבססת על כך שעמיר ינסה להפיץ את משנתו לאסירים אחרים.

מנגד, מציין עורך דינו, אריאל עטרי, כי עמיר מנהל שיחות קולניות עם אסירים אחרים הנמצאים בבידוד, שיחות המתקיימות בין דלתות הברזל המפרידות בין תא לתא. לטענתו, הדבר לא הפריע עד כה לאף גורם רישמי.

"שיחות אלה מואזנות על ידי נציגי הפרקליטות ותוכנן מוקלט ונרשם, מילה במילה. ללא ספק, כשיביאו את את תוכנן של שיחות אלה לבית המשפט יראה בית המשפט כי מעול, לא 'הפיץ' המשיב 'משנה' פוגענית כלשהי בקרב האסירים. אין זאת אלא שהמבקשת רואה בהפרדת המשיב – צעד ענישתי", כתב עטרי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}