כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

סובלים ממחירי הדלק? סמסו לרונית

המלחמה בייקור הדלק, עולה שלב • בעקבות תגובה מזלזלת מצד ביבי, מסרה ח"כ רונית תירוש את מספר הסלולארי שלה לאומה כולה • מטה המאבק מתכנן את "הפגנות העשור"

סובלים ממחירי הדלק? סמסו לרונית



המאבק בהתייקרות המחירים בכלל ומחירי הדלק בפרט, הולך ומחריף - ושאלת השאלות היא: האם נתניהו יתקפל?

מטה המאבק במחירי הדלק כבר הודיע על הפגנת ענק אותה כינה "הפגנת העשור" ברחבת מוזיאון תל אביב ביום חמישי הקרוב. בהפגנה יקראו המשתתפים להורדת המס ממוצרי היסוד ולהורדת הנטל ממעמד הביניים.

נאמן להבטחתו, נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוף השבוע עם שר האוצר שטייניץ ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר.

כזכור, יום קודם לכן, במהלך נאומו במליאה לבקשת 40 ח"כים הבטיח לדון בדרכים להקל על האזרחים בנושא מחירי הדלק. אלא שהפגישה הסתיימה ללא כל החלטה. "כיווני הפעולה האפשריים יעובדו ויוצגו לראש הממשלה במהלך השבוע הבא", הבטיחה לשכת ראש הממשלה. אולם ישיבת הממשלה לא בישרה דבר בנושא.

בין החלופות שהוצעו לנתניהו בישיבה: צמצום פריסת מס הכנסה שלילי, והעלאת המע"מ. אולם, הצעה שתפגע בשכבות החברתיות עלולה לזכות בביקורת ציבורית קשה, ולכן נתניהו מנסה ללכת בין הטיפות ולמצוא מקור הכנסה אחר.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני דורש כי החלופה שתתבצע היא הפסקת הורדת מס החברות, אולם נתניהו צפוי להתעלם מאפשרות זו מאחר ולדעתו המתווה היורד של מס החברות הקבוע בחוק משדר ודאות כלכלית, ואין להתערב בכך.

העם שולח מסרונים

מוביל מטה המאבק, זאב גראואר, טען בראיונות לכלי התקשורת כי הציבור בהחלט רוצה לצאת לרחובות ולמחות. ביום חמישי נדע האם יש צדק בדבריו.

בתוך כך, גם ועדי העובדים במשק, ובהם עובדי משרד ראש הממשלה ועובדי משרד האוצר, מאיימים להצטרף לגל המחאה ולהילחם בעליית מחירי הדלק.

ראשי ועדי העובדים הסבירו כי עובדי המשרדים מגיעים לעיתים ממרחק, ועליית מחירי הדלק מקשה עליהם מאד. הם אפילו מדברים על יציאה להפגנות מול משרדי ראש הממשלה והאוצר.

מי שהפכה ל'כוכבת' בתחום המחאה בנושא היא חברת הכנסת רונית תירוש מקדימה. "לא הצלחתי להגיע לראש הממשלה. אבל פגשתי אותו לפני הדיון במסדרון", סיפרה. "מזכיר הממשלה שאל 'למה אני עושה עניין מעשרים אגורות' וראש הממשלה הוסיף, כן, 'זה בסך הכל עשרים אגורות'", סיפרה.

בעקבות השיחה, החליטה תירוש להקריא מעל דוכן הנואמים את מספר הטלפון הסלולרי שלה וביקשה מהציבור לשלוח לה מסרונים שבהם יביעו את דעתם על ייקור מחירי הדלק.

עוד בהיותה על הדוכן, קיבלה עשרות מסרונים.

גם הגימלאים כועסים

לקריאתה הצטרף גם רפי איתן, השר לשעבר לענייני גמלאים ויו"ר מפלגת הגמלאים החברתית החדשה "דור". לדבריו, "הממשלה חייבת לגלות הבנה וחמלה כלפי אנשים שיצטרכו לבחור בין מוצרים לארוחה היומית לבין תרופות חיוניות".

"אם מייקרים את מחירי מוצרי היסוד – אתם חייבים לסבסד את הקשישים, החלשים ומיעוטי היכולת באוכלוסייה", הוא קורא, ומוסיף כי "אם ניקח בחשבון את עליית מחירי התחבורה הציבורית, הדלק, הלחם, החלב, השמן והביצים – ברור שנטל כבד נופל על השכבות החלשות, עליהן נמנים הגמלאים והאזרחים הוותיקים. הממשלה חייבת לגלות הבנה וחמלה כלפי אנשים שעלולים להגיע למצב בו יצטרכו להחליט אם לרכוש מוצרי יסוד לארוחה היומית או תרופות חיוניות לבריאותם. אי אפשר להמשיך להכות אוכלוסייה זו, בזמן שהיא זקוקה נואשות לסיוע כלכלי כדי לחיות בכבוד וברווחה".

איתן מקווה שמפלגתו תחזור לכנסת ולממשלה כדי למנוע את הידרדרות המצב, ועד אז, ימשיכו חברי המפלגה לפעול בכל תוקף ובכל דרך חוקית, למרות הקושי לעשות זאת שאינם 'בפנים'.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}