כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

בערים הגדולות - הסיכוי להיפגע גדול יותר • וידאו לצפיה

על פי נתוני אור ירוק: 88,917 תאונות דרכים התרחשו ב-70 ערי ישראל בין השנים 2003-2010, המהוות כ- 65% מכלל התאונות בישראל באותה תקופה • וידאו: כך מנסים להתחמק מרכיבה ללא רשיון

בערים הגדולות - הסיכוי להיפגע גדול יותר • וידאו לצפיה
חדשות 24



88,917 תאונות דרכים התרחשו ב-70 ערי ישראל (המונות מעל 20 אלף תושבים) נכון לשנים 2003-2010, המהוות כ- 65% מכלל התאונות בישראל באותה תקופה, כך מדווחת עמותת אור ירוק על בסיס ניתוח נתוני הלמ"ס.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, אמר בתגובה לנתונים: "מרבית תאונות הדרכים בישראל מתרחשות בתחום העירוני. לעומת זאת, בשל מהירות הנסיעה הנמוכה בעיר, חומרת התאונות פחותה מזו המתרחשת בדרכים בינעירוניות (כשליש מהתאונות הקטלניות). סוג התאונה השכיח ביותר בתחום העירוני הוא התנגשות חזית אל צד, המאפיינת בדרך כלל התנגשויות בצומת."

מספר תאונות הדרכים בתל אביב יפו הוא הגבוה ביותר מבין ערי ישראל שנבדקו בשנים 2003-2010, ועמד על 18,036 תאונות, מתוכן – 161 קטלניות, 960 קשות ו-16,915 קלות. בהפרש ניכר אחריה נמצאת ירושלים עם 9,065 תאונות, מתוכן 123 קטלניות, 911 קשות ו-8,031 קלות. חיפה עומדת על 5,892 תאונות, 78 קטלניות, 677 קשות ו-5,137 קלות. בבאר שבע התרחשו באותן שנים 4,294 תאונות, מתוכן 37 קטלניות, 282 קשות ו-3,975 קלות, ובאשדוד – 2,432 תאונות, 41 קטלניות, 285 קשות ו-2,106 קלות.

מספר תאונות הדרכים בשנים 2003-2010 בערערה היה הנמוך ביותר מבין ערי ישראל שנבדקו, ועמד על 78 תאונות, מתוכן 3 תאונות קטלניות, 27 קשות ו-48 קלות. בקרית מלאכי היה מספר התאונות 125, 4 מתוכן קטלניות, 10 קשות ו-111 קלות, בערד – 135 תאונות, מתוכן 5 קטלניות, 14 קשות ו-116 קלות, במעלות 139 תאונות, בהן 3 קטלניות, 21 קשות ו-115 קלות, באלעד – 139 תאונות, מהן 9 קשות ו-130 קלות, במבשרת ציון – 144 תאונות, 2 מהן קטלניות, 15 קשות ו-127 קלות ובגדרה – 146 תאונות, מהן 2 קטלניות, 14 קשות ו-130 קלות.

אבואב: "להבדיל מדרכים בינעירוניות, המרחב האורבאני מורכב יותר וקיימים בו יותר משתמשי דרך, רובם פגיעים ביחס לרכב, כמו למשל הולכי רגל ורוכבי אופניים. כמו-כן, רבים מהולכי הרגל שנפגעים הינם ילדים וקשישים. בתאונות אלו, הסיכוי לפגיעה קטלנית גבוה".

למרות שיפור מתמשך בבטיחות בדרכים בתחום העירוני בשנים האחרונות, יש עוד הרבה מה לשפר ולהשקיע, לרבות בחינוך, בתשתיות והגברת המודעות. למרבה הצער, המצב הכספי בעיריות אינו מאפשר להם טיפול מקיף וראוי בכל התחומים, אך האחריות והטיפול בנושא הבטיחות בדרכים צריך וחייב להיות מגובה ברמה הלאומית, לרבות בניית גשרים להולכי רגל, מעגלי תנועה וגבשושיות להאטת התנועה בעיר, יותר שוטרים ואכיפה, יותר חינוך ויותר הסברה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}