כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הבן איים, ו'העסקה' לשריפת האם - בוטלה • תיעוד

'עלי שלכת' הציעה לבן לשרוף את גופת אמו היהודיה בנימוק שאין בכך בעיה הלכתית • כשהבן קלט את המרמה, החברה סירבה לבטל את העסקה • איך זה נגמר?

הארון בדרכו לקבורה
הארון בדרכו לקבורה

משפחת פ. מחיפה בסך הכל רצתה לקיים את צוואת אם המשפחה, שנפטרה השבוע בגיל 82, ולהביאה לקבורה בעיר בריאנס שברוסיה, סמוך לקברו של בעלה המנוח.

בנה של המנוחה חיפש באינטרנט חברה המתעסקת בהעברת גופות מישראל לרוסיה, והגיע לחברת 'עלי שלכת'.

בחברה אמרו לבן שעלות הטסת הגופה לרוסיה היא 20 אלף ש"ח.

הבן אמר שאין ביכולתו להעמיד סכום כה גבוה. ואז הציעו לו בחברה אלטרנטיבה שתעלה רק 10,500 ש"ח: שריפת הגופה, והעברת צנצנת ובה אפר לקבר ברוסיה.

בחברת 'עלי שלכת' הגדילו לעשות ואמרו לבן שאין שום בעיה מצד היהדות לשרוף גופה, ושכך גם נהגו בעבר. הבן הסכים להצעה, ומיהר להעביר לחברה את המסמכים הנדרשים וייפוי כוח לשריפת הגופה.

כשחברו לעבודה של הבן, העובד במס הכנסה בת"א, שמע על כך, הוא הזדרז לפנות עם המידע המזעזע ליו"ר ועד רבני זק"א, הרב יעקב רוז'ה.

תחילה פנו בארגון לשייע דייטש, נציג זק"א במוסקבה, על מנת שיוודא שאכן מדובר במשפחה יהודית. משהתקבלה תשובה חיובית, ונציג זק"א הצליח ליצור קשר עם בני המשפחה ברוסיה, התברר כי בית הקברות בו קבור האב נמצא במרחק 5 שעות נסיעה ממוסקבה, ועלויות הקבורה עולות על סכום של עשרות אלפי דולרים.

רבה של רוסיה, הרב בערל לאזאר, נתן הוראה לממן את כל עלות הוצאות הקבורה של המנוחה ברוסיה, והארון יצא לדרך.

יו"ר המחלקה המשפטית של ארגון זק"א בישראל, בסיוע של חברה קדישא חיפה וחברת 'שייקה קריב', הצליחו להוריד למינימום את ההוצאות בארץ, ולהוציא את האישורים במינימום זמן.

אולם, כשהבן פנה לחברת 'עלי שלכת' והודיע כי ברצונו לבטל את 'העסקה' – שריפת אמו, השיבו בחברה שעבור הביטול הוא יצטרך לשלם 50% מהעסקה, כמו כל עסקה שמתבטלת על ידי צד אחד.

רק אחרי שהבן הודיע לחברה שלפי החוק החדש, שנכנס לתוקף לא מזמן, אפשר לבטל כל עסקה תוך 14 יום מאז שנחתם, הסכימה החברה לבטל את העסקה ללא עלות.

ביום שני האחרון, יצא הארון בדרכו לרוסיה, שם נקברה האשה בקבורה יהודית, סמוך לקבר בעלה.




















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}