כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ממשלה בפלונטר: עדיין אין רמטכ"ל חדש

למרות שראש הממשלה כבר הודיע על זהות הרמטכ"ל החדש, עתירה שהגיש יואב גלנט לבג"ץ לא אפשרה הצבעה • הפלונטר: ברק מסרב להאריך את כהונת אשכנזי, שרים מתנגדים למינוי רמטכ"ל זמני, ובג"ץ עדיין דן

ישיבת ממשלה. צילום ארכיון
ישיבת ממשלה. צילום ארכיון

בישיבתה היום (א') החליטה הממשלה על ביטול מינויו של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל. בשלב זה, למרות ההחלטה העקרונית בדבר מינויו של בני גנץ לרמטכ"ל הבא, עדיין לא הצביעה על כך הממשלה, וזאת בשל הכורח להמתין עד לתוצאות דיון בבג"ץ, בעוד יומיים.

הבוקר דחה בג"ץ את בקשתו של יואב גלנט להוציא צו ביניים שיאסור על דיון בממשלה בנושא מינוי רמטכ"ל חדש, בטרם יובא הדבר להכרעה בפני ועדת טירקל. השופט אליקים רובינשטיין קבע כי ביום שלישי יתקיים דיון נוסף בעתירה שהגיש, וקבע כי יש להודיע ליועץ המשפטי לממשלה ולשרים הנוגעים בדבר על כך שהעתירה עדיין עומדת.

"תפקידה של ועדת טירקל הוא להבטיח את טוהר המידות, אך שעה שהממשלה עצמה מגיעה למסקנה שאין מדובר במינוי ראוי, ממילא אין כל הכרח שהוועדה תחווה את דעתה, ותבטיח שהמינוי עומד באמות המידה הנדרשות", מיהרה הפרקליטות להגיב על העתירה.

לדעתה, "בנסיבות שנוצרו, קיים הכרח חיוני לקבל החלטת ממשלה עוד היום בדבר המועמד שייכנס לתפקיד הרמטכ"ל, בעוד שמונה ימים בלבד. יש להימנע ממצב דברים שבו זהות הרמטכ"ל הבא של צה"ל לא תוכרע בפועל עוד היום, בכפוף לבדיקתה של ועדת טירקל". יחד עם זה, כאמור, התעכב המינוי החדש.

להחלטה על ביטול מועמדותו של גלנט לרמט"כלות התנגד רק שר אחד, שר התשתיות, עוזי לנדאו. שר הביטחון, אהוד ברק, הודיע כי בכוונתו להביא לאישורה של הממשלה את מינויו של בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל, וזאת כמובן בכפוף לבדיקתה של ועדת טירקל.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה למינוי הצפוי של האלוף גנץ. "יציבותו של צה"ל תמיד חשובה, אך היא חשובה שבעתיים לאור הזעזועים העמוקים הפוקדים את אזורנו. לכן החלטתי להכריע בדבר מינוי הרמטכ"ל. אני מבקש להביע הערכה רבה לאלוף גלנט, מפקד ולוחם מוכשר, עתיר ניסיון. בשבועות האחרונים הוא חווה חוויות לא פשוטות ואני מבין את גודל אכזבתו. זה טבעי ואנושי, אך בנסיבות שנוצרו חובתי לקבל החלטות ברורות שיסירו את עננת אי-הוודאות", היו דברי הניחומים של נתניהו לגלנט.

קודם לישיבת הממשלה אמר שר הפנים, אלי ישי, כי אם לא תתבצע בחירתו של רמטכ"ל חדש למדינת ישראל עד לתאריך ה-14 לפברואר, תאריך פרישתו של הרמטכ"ל הנוכחי, גבי אשכנזי, יתנגד למינוי רמטכ"ל זמני ויצביע בעד הישארותו בתפקיד של אשכנזי, עד למציאת רמטכ"ל מתאים. לדבריו, המצב הביטחוני הרגיש דורש זאת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}