כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הגנבים ממאה שערים 'עקצו' במילאנו • השלל: מיליון ש"ח

ארבעה בחורים ממאה שערים, נעצרו בחשד לגניבת יודאיקה מבית-כנסת במילאנו שבאיטליה • הקצין שהביא ללכידתם מספר על המבצע המורכב שהסתיים בלובי של מלון ירושלמי

צילום: אמנון מנחם - זיהוי פלילי משטרת ירקון
צילום: אמנון מנחם - זיהוי פלילי משטרת ירקון

לפני כשבוע נגנבו מבית הכנסת הראשי בעיר מילאנו שבאיטליה חפצי יודאיקה בשווי של למעלה ממיליון ש"ח שהוברחו למדינת ישראל.

אתמול (מוצ"ש), נעצרו בפעילות של בלשי מרחב ירקון ארבעה חשודים, בני 19-23, שעל פי החשד מעורבים בהברחת הפריטים לישראל ובניסיון למכרם ללקוחות.

חפצי היודאיקה נתפסו על ידי המשטרה.

הבוקר (א') הובאו החשודים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית-משפט השלום בתל-אביב, שם הוארך מעצרם בשבעה ימים.

דודי בר קצין אח"מ ירקון, מספר ל'בחדרי חרדים' על השתלשלות הפרשה:

"לפני כחודש ביקר מאיר מועלם במילאנו שבאיטליה, שם ביקר בבתי הכנסת. במהלך ביקורו הבחין בחפצי היודאיקה יקרי הערך שנמצאים בבית הכנסת, והתחיל בתכנון פעולת הגניבה.

"ביום שלישי האחרון הגיע החשוד, יחד עם חברו מאיר ירושלמי, לבית הכנסת המדובר באיטליה, כשהוא מצויד במפתח בית הכנסת, אותו השיג ברמאות, ובמזוודות בהן איכסן את הפריטים הגנובים. הוא גנב שני כתרי תורה, ארבעה זוגות רימונים ואת מפתח בית הכנסת.

"ביום שישי האחרון קיבלנו במשטרה מידע על המקרה. שמענו שהרכוש הגנוב נמצא בישראל, והבחורים הביאו אותו לבית של מומחה ליודאיקה, על מנת שייתן להם הערכה לשווי הרכוש הגנוב. הגענו מיד לבית של אותו מומחה, והוא סיפר לנו שיום קודם הגיע אליו בחור צעיר, וסיפר כי ידידו, איש עסקים מצרפת, שלח אותו עם חפצי היודאיקה, על מנת שיעריך את שוויים. המומחה שילם 70,000 דולר מקדמה, וקיבל את הפריטים לידיו.

"עם צאת השבת, הגיע הבחור לפגישה מוסכמת מראש עם המומחה ליודאיקה, בבית מלון ירושלמי, שם המתינו לו נציגי המשטרה, שלקחו אותו לחקירה. בחקירה הקצרה, שנערכה בלובי של המלון, סיפר הבחור כי הוא שליח של שני חבריו, הממתינים במכונית מחוץ למלון. יצאנו החוצה ועצרנו את שני הבחורים", מסכם בסיפוק קצין המשטרה.

לאחר מעצרם, נערך חיפוש בביתם, שם נמצאו מפתח בית הכנסת ופריטים נוספים הקושרים אותם לגניבה. להערכת המשטרה, החשודים ביצעו גניבה נוספת באיטליה, והנושא כולו נמצא בחקירת משטרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}