כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אולמרט גילה: הצעתי לערבים שהכותל יהיה בינלאומי

כשנשאל האם במקרה כזה יהודים שירצו להתפלל בכותל המערבי יידרשו להיבדק על-ידי חייל מערב הסעודית לדוגמה, השיב אולמרט: יימצא פתרון שייכבד את כולם

אולמרט בכותל. צילום: פלאש 90
אולמרט בכותל. צילום: פלאש 90

"אמרתי לאבו מאזן שהפתרון הטריטוריאלי יהיה על בסיס גבולות 67'. בתוך ההצעה גם הרעיון לחלק את ירושלים ולהפוך את העיר העתיקה לעיר בינלאומית", כך אמר ראש המשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ליו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, זמן קצר לפני שהתפטר לפני כשנתיים.

בראיון מיוחד שהעניק אתמול לחדשת ערוץ 2 גילה ראש הממשלה לשעבר, כי היו בידיו תוכניות מפורטות במקרה שאבו מאזן היה נענה לו בחיוב.

"היינו מקבלים פה אחד הסכמה של מועצת הביטחון של האו"ם לתכנית הזאת", אמר אולמרט. "היינו מכנסים את העצרת הכללית ו-200 מדינות, כולל כל מדינות ערב, היו מצביעות בעד ההצעה הזאת למעט אירן וסוריה אולי".

אולמרט הוסיף ואמר: "אחרי זה גם הראיתי לו את התיחום של האגן הקדוש במפה. אמרתי: זה יהיה בנאמנות בינלאומית של חמש מדינות שלוש מהן - ירדן, ערב הסעודית, והמדינה הפלשתינית שתקום".

כשנשאל האם במקרה כזה יהודים שירצו להתפלל בכותל המערבי יידרשו להיבדק על ידי חייל מערב הסעודית לדוגמה, השיב אולמרט כי יימצא פתרון שייכבד את כולם.

אבו מאזן דחה את הצעותיו של אולמרט, וזה כעבור חמישה ימים התפטר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}