כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'איקאה' איננה • 200 מליון ש"ח עלו בלהבות

הסניף הראשון של ענקית הריהוט השבדית איקאה, עלה בלהבות יחד עם מאות אלפי פריטים שהיו במחסנים • מנכ"ל החברה מזים את השמועות על מעורבות פלילית בשריפה

חרדים באיקאה. צילום ארכיון
חרדים באיקאה. צילום ארכיון

ענן עשן היתמר הבוקר (שבת), מעל נתניה. ענן שמקורו בשריפת ענק שפרצה במה שהיה הסניף הראשון של רשת הרהיטים השבדית 'איקאה' בישראל.

עם השריפה, עלתה בעשן כל תכולת החנות.

השריפה פרצה בסניף בשעת בוקר מוקדמת. ולא פחות מ-39 כלי רכב של כוחות הכיבוי הגיעו מכל אזור המרכז. 69 כבאים עסקו שעות ארוכות בפעולות לכיבוי האש.

לפי הערכה ראשונית, השריפה פרצה על גג המבנה, המצופה בזפת, עקב תקלה באחד המכשירים שעל הגג, המחוברים לחשמל.

מנכ"ל איקאה בישראל, שלמה גבאי, הבהיר כי חדר הבקרה היה מאוייש באנשים שטיפלו במצב במהירות מרגע התפשטות השריפה. "בחברה ישנן מערכות טכנולוגיות יוצאות מן הכלל, וצוותי הכיבוי פעלו באופן מיידי בניסיון לכבות את השריפה - אך לדאבוני האש כילתה את המקום", סיפר גבאי.

גבאי ציין כי שום גורם פלילי אינו אחראי לשריפה, שעל-פי הערכתו נגרמה בעקבות תקלה טכנית בלבד - אולם במשטרה נבדקת גם האפשרות שגורם פלילי אחראי לה.

"הדאגה היא כרגע ללקוחות ולעובדים שלנו", המשיך המנכ"ל, "ניערך באופן שבו יינתן שירות גם ללקוחות שרכשו לאחרונה רהיטים בנתניה, ונספק להם את הסחורה ממחסנים חיצוניים של החברה".

תוך כך, סגן מפקח כבאות ראשי, חיים תמר, אמר כי מערכת הכיבוי האוטומטית באיקאה קרסה, וכן אמצעים נוספים שהיו אמורים למנוע את התפשטות האש בחנות, לא פעלו כראוי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}