כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מובארק התפטר ממפלגת השלטון

נשיא מצרים מנסה להרגיע את ההמונים והתפטר ממפלגת השלטון • אליו הצטרפו שורה של בכירים, ביניהם בנו ג'מאל • אך המהומות בקהיר ממשיכות - וגם האיחוד האירופי מצטרף ללחץ

מובארק עם סגנו. התפטר
מובארק עם סגנו. התפטר

נשיא מצרים, חוסני מובארק התפטר הערב (מוצ"ש) מתפקידו במפלגת השלטון, אך המהומות ממשיכות, כך דיווחה רשת "אל- ערביה".

בניסיון להרגיע את ההמונים התפטרו בכירי השלטון, ביניהם הנשיא מובראק מ"המפלגה הלאומית הדמוקרטית", השולטת במדינה. מדובר במחווה משמעותית ובניסיון פיוס נוסף למפגינים.

אך מובארק עדיין נשאר בתפקידו כנשיא המדינה והמהומות ממשיכות.

בין שורת המתפטרים הארוכה נמצאים בני משפחתו של מובארק. יו"ר המפלגה, הנשיא חוסני מובארק, יו"ר הוועדה המדינית של המפלגה, בנו של הנשיא, ג'מאל מובארק ומזכ"ל המפלגה, ספוואת א-שריף.

בינתיים, אלפי מפגינים מצרים התאספו בשעות אחה"צ בכיכר המרכזית א-תחריר בקהיר, להפגנות ענק בדרישה לסלק את מובארק מתפקידו במסגרת היום שהוכרז כ"יום סילוק מובארק".

גם היום דווח במהלך ההפגנות על יריות בין מתנגדיו של מובארק לבין תומכיו. אך לא נרשמו הרוגים או פצועים בהתפרעויות שהתקיימו.

עם זאת, התחושה בקרב המפגינים מתחילה להיות קשה. כבר יותר משבוע ימים שחלקם, המתגוררים מרחק רב מהכיכר, לא הגיעו לבתיהם והם נאלצו לשהות באוהלים שבנו בכיכר. וחלק מהמפגינים מרגיש מותש ומפקפק ביכולתו להביא לשינוי השלטון במצרים.

גם מנהיגי האיחוד האירופאי מצטרפים ללחץ וקראו לשלטונות מצרים לקבל את דרישת העם המצרי והמפגינים.

"המועצה האירופית עוקבת בדאגה רבה אחר הידרדרות המצב במצרים. על כל הצדדים לגלות איפוק, ולפתוח בתהליך מסודר של העברת השלטון. על התהליך הזה להתחיל עכשיו".

שר הבריאות המצרי עדכן היום כי מניין ההרוגים במהומות הגיעו עד כה ל-11 בני אדם ו-5000 בני אדם נפצעו, רובם באורח קל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}