כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל: בני גנץ

שר הביטחון הודיע הערב: אמליץ מחר לממשלה על סגן הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל • המינוי יועבר לאישור ועדת טירקל

בני גנץ. צילום: דובר צה"ל
בני גנץ. צילום: דובר צה"ל

הממשלה תדון מחר במינויו של סגן הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל.

שר הביטחון קיים שיחה עם גנץ ביום חמישי האחרון, כמו גם עם מועמדים אחרים, בניהם סגן הרמטכ"ל יאיר נווה, ואלוף פיקוד צפון, גדי אייזנקוט.

בימים הקרובים יועבר המינוי לאישור ועדת טירקל ורק לאחר אישור הוועדה יועבר המלצת המינוי לממשלה.

לשכת שר הביטחון מסרה הערב: "אנו רואים חשיבות רבה בשעה זו לסלק את אי הוודאות לגבי מינוי הרמטכ"ל ולייצב את המערכת הצבאית על ידי מינוי רמטכ"ל שינהיג את צה"ל אל מול האתגרים שלפנינו".

יאיר נווה, המשמש כסגן הרמטכ"ל, יישאר בתפקידו ואינו מתכוון לפרוש, אך לעומת זאת יתכן ואייזנקוט יחליט לפרוש מתפקידו, זאת לאחר שהוא מפסיד את תפקיד הרמטכ"ל בפעם השניה.

ההצבעה שהייתה אמורה להתקיים מחר בממשלה על מינוי הזמני של סגן הרמטכ"ל יאיר נווה לא תתקיים, וכבר בימים הקרובים יחל הליך החפיפה בין הרמטכ"ל הפורש גבי אשכנזי לבין גנץ.

בצה"ל מעריכים כי החפיפה תסתיים עד ל-14 בפברואר, התאריך בו אשכנזי אמור לסיים את תפקידו.

הרמטכ"ל המיועד, בני גנץ בן 52, נשוי ואב לארבעה, פרש מצה"ל לפני כמה חודשים, לאחר שהוחלט על מינויו של האלוף יואב גלנט למפקד הצבא.

גנץ התגייס ב-1977 לחטיבת הצנחנים. מאחוריו ארבעה תפקידי אלוף - סגן הרמטכ"ל, נספח ההגנה בארה"ב, מפקד זרוע היבשה ומפקד פיקוד צפון.

בעבר כיהן גם כמפקד אוגדת יהודה ושומרון ומפקד יחידת הקישור ללבנון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}