כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ההתפטרות נכנסה לתוקף • ריבלין פותח את המכתב

ב-12 בדיוק נפתח מכתב התפטרותו של ח"כ מאיר פרוש • שרי רוט חושפת את המכתב ומשרטטת תרחישים צפויים • ביום ב' תזכה 'יהדות התורה' בח"כ חדש, ומשרד החינוך - בסגן חדש

פרוש ורבלין. צילום: יוסי פורמנסקי
פרוש ורבלין. צילום: יוסי פורמנסקי

בדקות אלו ממש, בשעה 12:00 בדיוק, פותח יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, את מכתב ההתפטרות שהגיש לו ח"כ מאיר פרוש.

"הריני להודיעך כי אני מתפטר היום מהכנסת לטובת המועמד הבא בתור ברשימת יהדות התורה הרב ישראל אייכלר הי"ר. אני מודה על השנים בהם שירתתי בכנסת, ובמיוחד בשנים בהם אתה כיהנת כיו"ר. באמצעותך אני מוסר תודה לכל עובדי משכן הכנסת".

כפי שסוכם מראש, לא נפתח המכתב כבר ביום רביעי, וזאת כדי שההתפטרות תכנס לתוקפה רק ביום ראשון. ברמה העקרונית, עדיין נחשב פרוש לח"כ מן המניין. התאריך המופיע על המכתב, אליו מצורף הלוגו של מדינת ישראל והחותמת של "סגן שר החינוך" הוא "יום שישי, עש"ק פר' תרומה, ל' שבט תשע"א, 4.2.2011".

כפי שסיפר פרוש בראיון שהעניק לנו, פרישתו בוצעה על פי הסיכום הפנימי באגודת ישראל, ומטרתו 'לחבק' את חסידות בעלזא. בפעם הקודמת היה זה ח"כ שמואל הלפרט, נציג חסידות ויזניץ', שפרש למען המטרה המחבקת, הפעם נציג סיעת 'שלומי אמונים', ובפעם הבאה יגיע תורה של חסידות גור לוותר על מחצית הקדנציה, לטובת השלום והשלווה בתנועה.

כבר ביום רביעי בחצות עלה פרוש, יחד עם רעייתו, אל מטוס, בדרכו לטורונטו -לחתונה משפחתית.

ביום שני הקרוב יושבע ישראל אייכלר כחבר כנסת, וייסגר הקרב על סגנות משרד החינוך. כפי המסתמן, יזכה הרב מנחם אליעזר מוזס בתפקיד המיוחל, שיש מי שמכנים אותו, בצדק או שלא: "תפקיד העציץ במשרד החינוך".

בחסידות בעלזא עדיין לא הודיעו באופן רשמי על החלטתם בקשר לאיש שיזכה בתפקיד, אולם נראה כי מוזס יזכה בו בסופו של דבר. בשלב זה עדיין מנסים בבעלזא להכניס נציג למשרדו של מוזס, דבר שעדיין לא זכה בהסכמתו של האחרון, אולם מדובר במו"מ שנמצא בשלביו האחרונים.

במהלך פגישה שנערכה היום (ו') בשעות הצהרים, בין נציגי בעלזא לנציגי ויז'ניץ, הוחלט להמשיך ולשמור על השלום והאחווה, וכצפוי, כפי הנראה, יקבל מוזס את התפקיד המיוחל.

הליך בחירת סגן שר יכול להיות ארוך ומתיש, אולם מקורבים לשר החינוך, גדעון סער, יודעים לספר על סיכום שלו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיו ייעשה המינוי בהליך מקוצר, כפי שמאפשר החוק. מדובר בהליך התייעצות טלפוני עם השרים, ואורכו....5 דקות בלבד.

אם אכן יתסדרו הדברים כצפוי, ביום שני הקרוב נוכל לבשר על ח"כ חדש לתנועת 'יהדות התורה', ועל סגן שר חדש במשרד החינוך.

לאייכלר נאחל שיזכה להשיב את השלום אל הסיעה פנימה, ולמוזס נאחל שיזכה להציג בפנינו את הפן החיובי של סער - פן שלא הצלחנו להבחין בו עד היום.

אבל לפעמים, משנה סגן - משנה מזל.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}