כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"חנות זו מעסיקה רק יהודים" • הסלמה במאבק

ארגון להב"ה, הפועל נגד העסקת ערבים, מסלים מאבקו • כרגע מרכז הארגון את פעילותו באזור ירושלים • "הפעילות שלנו", אומר פעיל הארגון, "כבר הצילה כמה וכמה נפשות"

"חנות זו מעסיקה רק יהודים" • הסלמה במאבק

המאבק בעד העסקת יהודים בלבד בבתי עסק, ממשיך לצבור תאוצה: ארגון 'להבה' שהחל לפני מספר ימים לפעול בנושא, החל בימים האחרונים לחלק את 'תעודת כשרות' לבתי עסק יהודים שהתחייבו להעסיק יהודים בלבד.

"אנו פועלים כיום בירושלים", אמר בנצי גופשטיין, מראשי הארגון ל'בחדרי חרדים'. "כרגע אנו פועלים בשכונות גאולה, וצפון ירושלים ולאחר מכן נתרחב לכל רחבי הארץ".

"הבעייה המרכזית שלנו", הוא אומר, "היא בעיית הצניעות וההתבוללות. כך, למשל, בחנות ירקות בשכונת גאולה בירושלים עובד מזה מספר שנים ערבי. עם השנים הוא החל להכיר את התושבים החרדים בשכונה ואף התיידד עם צעירה יהודית תושבת האזור והם החליטו להינשא.

"לפי תוכניתו, החתונה הייתה אמורה להתקיים בחשאיות, אך התכנית דלפה ובעקבות המאבק שלנו פנה אלינו אחד התושבים וסיפר על המקרה.

"ברוך מרזל, השותף למאבק שלנו, התקשר לאותו ערבי ובשיחה טלפונית הסביר לו בדרכי נועם את חומרת העניין ושכנע אותו לשנות את תוכניותיו.

"למחרת פנה הערבי למשגיח הבד"ץ של חנות הירקות וביקש ממנו כי יצור קשר עם מרזל ויספר לו כי הוא החליט לשוב בו מהחלטתו. לאחר מכן הפנינו את הצעירה לטיפולו של ארגון 'יד לאחים'".

מקרה נוסף התברר לראשי הארגון בעקבות המאבק, בהתייחס לעובדת בחנות בשכונת סנהדריה בירושלים.

"הסיפורים הללו הם התשובה לשאלה מדוע כה חשוב המאבק שלנו נגד העסקת הערבים", מסביר גופשטיין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}