כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הגיע למצוות • ביבי ופרס חגגו עם אלי ישי בבית הגר"ע יוסף

סגן ראש הממשלה ויו"ר ש"ס, אלי ישי, חגג בר-מצווה לבנו יאיר ציון, בארוע סגור בבית הגר"ע • לארוע הגיעו ראש הממשלה, נשיא המדינה ושאר בכירי המדינה • הארוע הרשמי עם קהל מוזמנים גדול, נערך באולם בבית וגן בירושלים • שרי רוט עם דיווח מהחדר, יעקב כהן עם גלריית תמונות

בר המצווה בבית הגר"ע. צילום: יעקב כהן
בר המצווה בבית הגר"ע. צילום: יעקב כהן



בשעות הערב הצטופפה צמרת המדינה בחדר אחד קטן, ברחוב הקבלן בירושלים.

בשעה 7, הגיעו מכוניותיהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא המדינה, שמעון פרס, ובכירים מצמרת המדינה אל פתחו של הבניין ברחוב הקבלן 45, כשהם מלווים באנשי בטחון.

הם עלו לביתו של הגר"ע יוסף, כדי להשתתף במסיבת בר-מצווה פרטית לבנו היחיד של אלי ישי, יאיר ציון.

למרות הקהל המצומצם, השמחה במקום הרקיעה שחקים. שכן, הערב נסגר מעגל אמיתי של פיוס בין תנועת ש"ס, שהייתה מאז ומתמיד נאמנה לממשלתו של נתניהו, לבין ראש הממשלה.

המעגל, נפתח עם ביקורו של ראש סגל לשכתו של נתניהו, נתן אשל, בבית הגר"ע יוסף, לפני מספר שבועות, והבשיל לכדי אירוע מרגש ונוגע ללב הערב.

בכך השיב בנימין נתניהו עטרה, ליושנה.

לקהל הרחב, נערכה מסיבת בר מצווה באולמי 'נוף ירושלים' שבשכונת בית וגן.

למעשה, עד לרגע האחרון היה ברור שהגר"ע יגיע להשתתף בשמחה באולם. אנשי ביתו כבר אישרו זאת. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח את השתתפותו, ואוהל מיוחד לבידוק בטחוני של השב"כ כבר הוקם מחוץ לאולם.

אולם אלי ישי עצמו לא היה שלם עם התוכנית. הוא חשש מיציאתו של הגר"ע אל הקור הלילי הירושלמי, רק כדי להשתתף בשמחתו, והדבר הדיר שינה מעיניו. אם יצטנן, חלילה, הגר"ע - הוא לא יוכל לסלוח לעצמו. אבל הגר"ע יוסף סירב לשמוע על אפשרות לפיה לא יכבד את הנציג הכל-כך אהוב עליו.

ואז באה ההצעה המהפכנית לערוך קדם-בר-מצווה פרטית. לשכת ראש הממשלה ולשכות הנשיא הרימו את הכפפה, שמחים על ההזדמנות להעניק לרב את הכבוד המגיע לו, והיוזמה יצאה לדרך.

יחד עם פרס הגיע לאירוע גם רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ.

"כל מה שהוא אומר לכם, זה ממני"

בחדר הסלון הגדול שבבית הגר"ע היה השולחן כבר ערוך לתפארת. מיני מתיקה, פירות, משקאות. בזה אחר זה נכנסו פנימה כל הנכבדים. מעניין היה לעקוב אחר פרץ הידידות יוצא הדופן בין נתניהו לישי. ישי הזכיר לו כי השתתף בברית לבנו החוגג עתה את בר המצווה שלו. היה זה בכהונתו הראשונה כראש ממשלה.

הגר"ע נשא דברי ברכה, בהמשך עבר לדברי חיזוק לישי. "כל מה שהוא אומר לכם, זה ממני", אמר, כשהוא מפנה את מבטו לנתניהו. נתניהו, מצידו, לא חסך שבחים מישי. הוא אפילו החמיא לו על מראהו הצעיר. נראה היה כי הפעם הגיע נתניהו לאחר שגמלה בליבו החלטה: לא עוד סכסוך עם אלי ישי, לא עוד הרחקתה של ש"ס מעליו.

היה זה יומו היפה של אלי ישי, שעבר שבועות קשים ומרים בתקופה האחרונה. אפילו התקשורת, שהצליפה בו מאז פרשת אמסלם, יצאה מגדרה והגיעה בהופעה מלאה כדי לתעד את שמחתו.

עם תום האירוע הרשמי נכנסו הגר"ע ונתניהו אל חדר פנימי, כדי להמשיך ולשוחח ביניהם, בארבע עיניים ובלי מצלמות.

האירוע עבר אל אולם 'נוף ירושלים', וחוץ מאריה דרעי וחיים אמסלם, דומה כי איש לא נעדר. אפילו שלמה בנזרי הגיע.

מהצד הנשי של הכנסת השתתפו יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני ודליה איציק. בצד הגברי הגיעו, מלבד כל שרי וח"כי ש"ס, יו"ר הכנסת רובי ריבלין, שר החוץ אביגדור ליברמן, שר האוצר יובל שטיניץ, שר החינוך גדעון סער, שר התחבורה ישראל כץ, שר המדע דניאל הרשקוביץ, אורי מקלב, ויעקב ליצמן. גם אהוד אולמרט הגיע לברך.











































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}