כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

קהיר מדממת • יריות והרוגים בכיכר תחריר

מצרים התעוררה לעוד יום של מהומות • תומכי הנשיא יצאו לרחובות, והחלו להתעמת עם המפגינים הדורשים את התפטרותו המיידית • הצבא מזהיר: "נפעיל נשק 'חם'"

קהיר מדממת • יריות והרוגים בכיכר תחריר

מהומות קשות מתנהלות בשעה זו בכיכר תחריר במרכז קהיר, בין מפגיני האופוזיציה הקוראים להדחתו המיידית של נשיא מצרים חוסני מובארק לבין תומכיו של הנשיא הדורשים את הישארותו בשלטון.

על פי עדי ראיה המדווחים מהמקום עולה כי בכיכר נשמעו יריות, ככל הנראה של כוחות הצבא המבקשים להרתיע את ההמונים מהתקרבות לבניינים ממשלתיים או ציבוריים.

מנגד, הצבא מכחיש את הקשר שלו ליריות מה שיכול להיות עליית מדרגה נוספת במהומות שם בעקבות כך שהמפגינים הם אלו המשתמשים בנשק חם. בנוסף בין המחנות מתנהלות קטטות, הצדדים מיידים אבנים אחד על השני ומכים אחד את השני נמרצות.

הצבא המצרי החל להניע את כוחותיו הפרושים במרכז העיר לכיוון הכיכר וכוחותיו שנמצאים כבר באזור החלו בניסיונות להפריד בין המחנות. עדי הראייה מספרים כי על הרצפה ברחובות ניתן לראות "הרוגים, פצועים מדממים על הכבישים בניהם גם ילדים ואנשים רצים ובורחים כל עוד נפשם בם".

במקביל פרסם דובר צבא מצרים הודעה לפיה הוא תובע מתומכיו של מובארק להפסיק לתקוף את המפגינים מהאופוזיציה כי השלב הבא הוא התערבות "חמה" של כוחות הצבא.

גם התקשורת הזרה המסתובבת במקום סופגת מכה קשה במהלך היממה האחרונה מהמפגינים. תומכי מובארק תקפו עיתונאים וצלמים שהגיעו לכיכר כדי לסקר את המהומות במדינה, הרביצו להם מכות עד זוב דם ואף לקחו מהם את ציוד הצילום.

כמו- כן הבוזזים חזרו לחדש את פעילותם והמשחיתים ממשיכים לבצע וונדליזם קשה ברכוש ציבורי.

מח שחשב שנאומו של חוסני מובארק אמש (ג') בו אמר כי הוא לא מתכוון להתמודד לבחירות הבאות בספטמבר הקרוב ירגיע את מתנגדיו מהאופוזיציה – טעה טעות מרה. המתנגדים הולכים על הקופה כולה ודורשים את התפטרותו המיידית.

לאחר פרוץ העימותים הצהירו אנשי מפלגת "האחים המוסלמים" כי הם מסרבים שמובארק ימשיך בשלטון. "העם דוחה את כל המהלכים שהציע אמש מובארק, ולא מוכן לקבל אף אלטרנטיבה", נמסר בהצהרתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}