כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

חדש באתר בחדרי חרדים: מדור אור ירוק

עמותת אור ירוק, בשיתוף אתר 'בחדרי חרדים', גאים להשיק את מדור אור ירוק • כל הדיווחים, כל הנתונים, כל הסקרים וכל מה שניתן לעשות על מנת להילחם בתאונות הדרכים

חדש באתר בחדרי חרדים: מדור אור ירוק



תאונות הדרכים בישראל מהוות את אחת הבעיות החמורות ביותר עימן נאלצת החברה הישראלית להתמודד. שנת 2010 הסתיימה עם 389 הרוגים בתאונות-דרכים בכבישי ישראל.

נתון זה משקף עלייה חדה של 10% בהשוואה לשנת 2009, בה נהרגו 353 בני אדם, ועומד בניגוד להמלצות וועדת שיינין ולתוכנית הלאומית למאבק בקטל בכבישים, אשר קבעו כי יש להפחית כל שנה כ-6% ממספר ההרוגים, ולפיכך היעד לשנת 2010 הוא להגיע אל מתחת ל-360 הרוגים בתאונות דרכים.

אסור לאף אחד מאיתנו לעבור על כך לסדר היום.

לצורך כך, הוקם באתר בחדרי חרדים, בשיתוף עמותת אור ירוק, מדור 'אור ירוק', בו תוכלו להיחשף לכל התופעות בכבישים, הנתונים והמידע הדרושים, על מנת להילחם אחת ולתמיד בנגע תאונות הדרכים.

חוסר המודעות בקרב הציבור החרדי לנושא הזהירות בדרכים זועק לשמיים. על אף שנאמר "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", נראה כי הציבור לא מספיק מודע לסכנות הטמונות בכביש, הן בקרב הולכי הרגל והן בקרב נהגי המכוניות, ההסעות ועוד.

אנו מקווים כי עם עלייתו של המדור לאויר נצליח לגרום לשינוי המצב, להגברת המודעות ומי יתן ונצליח להציל נפש אחת בישראל.

מגוון רחב של כתבות ומידע

במדור תמצאו מגוון רחב של כתבות ומידע העוסקים בתאונות הדרכים בישראל: חדשות בכבישים - דיווחים שוטפים על תאונות הדרכים והגורמים להתרחשותם; כתבות ומחקרים הנוגעים לסיבות לתאונות הדרכים; התנהגות בכבישים; אביזרי בטיחות לרכב, ופעולות רבות שניתן לנקוט על מנת לשמור על חייכם בדרכים.

לצד זאת, במדור יש מגוון כתבות בנושאי הולכי הרגל, דרכן תוכלו להיחשף לנתונים הקשים ולפעולות שיש לנקוט על מנת להגיע הביתה בשלום.

המדור סוקר גם את תופעת תאונות הדרכים בהן מעורבים ילדים, ומדריך את ההורים כיצד נוכל להגן על ילדינו בדרכים - בדרכם לגנים ולתלמוד תורה, בעת משחק בקרבת כבישים, רכיבה על אופניים ועוד. במדור תוכלו לקבל מידע על חשיבותם של מושבי הבטיחות, כאמצעי מהותי מציל חיים, רתימת ילדים והשימוש בחגורות הבטיחות.

כמו כן תמצאו במדור פינה מיוחדת, הקוראת לציבור הרחב להתנדב לפעילויות השונות של אור ירוק; טיפים 'מצוות הדרך' שיעזורו לכם לקיים בכל יום מצווה אחת, ובכך לשמור על חייכם וחיי זולתכם; סקרים בנושאים שונים, ומבחני 'בחן את עצמך' בהם תוכלו לבדוק עד כמה אתם מכירים את חוקי התנועה ומודעים לסכנות שבכביש.

מאבק ללא פשרות בתאונות הדרכים

לקראת השקת המדור, אומר שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "לצערנו הרב שנת 2010 הסתיימה כשנת כשלון בכל הנוגע למאבק בתאונות הדרכים. תמונת המצב העגומה מצביעה על כך שמקבלי ההחלטות ובראשם, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, מר ישראל כץ, לא עומד באחריותו ביעד להפחתת מספר ההרוגים בכבישים כפי שנקבעו על ידי ועדת שיינין ועל ידי התוכנית הלאומית למאבק בתאונות הדרכים ואשר אומצו על ידי ממשלת ישראל.

"שר התחבורה הצהיר על כך שמשרד התחבורה ישקיע 38 מיליארד ש"ח בחמש השנים הקרובות בשדרוג מערכת התחבורה הארצית. במקביל, קוצץ תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ב-200 מיליון ש"ח. האם לא היה ניתן להימנע מלקצץ סכום זה? לאור הנתונים הקשים, לא נותר לנו אלא לקוות כי ב-2011 התכנית למאבק בתאונות הדרכים תיושם במלואה, תקציבים יוחזרו ובעקבותיהם - מספר ההרוגים יירד".

עמותת 'אור ירוק' הוקמה בשנת 1997 מתוך הכרה בחשיבות העליונה של מאבק ללא פשרות בתאונות הדרכים וחשיבות מעורבות הקהילה בו. המטרה המוצהרת של העמותה היא לצמצם עד כמה שאפשר את מספר הנפגעים בתאונות דרכים ולהשפיע על שינוי תרבות הנהיגה בישראל. מאז הוקמה, חוללה העמותה מהפך של ממש בתודעה הציבורית בתחום התאונות, הן בפעילותה הישירה והן בעידוד שנתנה בפעילות זו לשאר הגופים העוסקים בתחום.

לכניסה למדור - לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}