כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'פרשת החטיפה' • מעצרים, התפטרויות והסתבכויות

פרשת חטיפת הנערה - ממשיכה להסתעף • הפסיכאטר שהרדים את הנערה - נעצר, ומעצרו הוארך • עורכי דין התפטרו • ההורים והעסקנית, עדיין עצורים • כל ההתפתחויות הדרמטיות

תכננו לחטוף את בתם. צילום אילוסטרציה
תכננו לחטוף את בתם. צילום אילוסטרציה



פרשיית החטיפה שהסעירה את הציבור החרדי, לפני תקופה לא ארוכה, ירדה מסדר היום הציבורי, אך ממשיכה לפרנס עורכי דין, שופטים וחוקרי משטרה. אתר 'בחדרי חרדים' שליווה את הפרשה, ממשיך לעקוב אחר כל ההתפתחויות.

בית המשפט האריך אתמול (ג') את מעצרו של רופא הפסיכיאטר החשוד כי שיתף פעולה עם ההורים והעסקנית הירושלמית בפרשת ניסיון החטיפה בה מואשמים זוג הורים תושבי בריטניה שניסו לחטוף את בתם לרומניה לצורך הבאתה חזרה לביתה בלונדון.

בראיון ל'בחדרי חרדים' מספר עורך הדין רנואל פישר המייצג את הרופא הפסיכיאטר על חשדות המשטרה נגדו, ועל התקשורת שעיוותה עובדות רבות במקרה המעצר ולא הציגו את האמת.

• מתי בוצע המעצר?

"אתמול חזר הרופא מחו"ל, הוא שב לביתו והתחיל סדר יום רגיל בעבודה. בשעה מסוימת הוא נקרא לחקירה אליה והוא הלך אליה בשעה שנקבעה לו".

הרופא הפסיכיאטר עצור מאז אתמול וכאמור בית המשפט האריך את מעצרו ביממה וחצי כשהדיון הבא נקבע ליום חמישי בבוקר. באשר לטענות לפיהן מרשו ברח לחו"ל עם חשיפת הפרשה אומר פישר: "לא טענו את זה ואין מי שטוען את זה. הוא היה בחו"ל לצרכיו האישיים ואיש לא דרש אותו לחקירה, אפילו המשטרה לא מעלה את הטענה הזאת".

• מהם הטענות שהועלו כנגדו?

"במסגרת החקירה הועלתה הטענה שהוא טיפל בבחורה כפסיכיאטר. יש מחלוקת האם הטיפול היה נכון או לא נכון, מקובל או לא מקובל. לשמחתי הרבה אף אחד לא טוען שהיה לא יד או רגל לסיפור ניסיון החטיפה הזה".

פישר אף טוען כי הטענה שהועלתה במספר כלי תקשורת לפיה הרופא קיבל שוחד בתמורה לביצוע הטיפול, הוא מעוות ושיקרי. "אני לא אחד שקורא עיתונים או אינטרנט, אבל אם מחר מישהו יניח לי על השולחן גוף תקשורת שהעלה טענה כזאת, למחרת בבוקר הוא יחטוף תביעת דיבה".

• אז למה בכל זאת הוא טיפל בה אם לא היה כאן עניין כספי?

"זאת בדיוק הבעיה. המשטרה לא מבינה את המניע שלו כי הוא לא קיבל את הכסף. המניע מבחינת הרופא הוא לטפל באנשים כפסיכיאטר. הרבנית (העסקנית הירושלמית- י.א.) פנתה אליו במקרה זה וכמו מקרים רבים אחרים הוא טיפל בזה כשירות ציבור".

רנאל מקווה שבימים הקרובים יירדו כל החשדות נגד מרשו ואומר יחד עם זאת כי "צריך לכבד את המשטרה בבקשתה להאריך את מעצרו. היא צריכה לחקור וזה התפקיד שלה. אני בטוח שזה אינטרס שלי וגם אינטרס של מרשי זאת כדי שכל החשדות יירדו".

• אחרי מקרה כזה נראה לך שימשיך בעתיד להיות קשר בין העסקנית החרדית לרופא?

"לגבי העתיד, איני יודע כי לא הכרתי את סוג הקשר ביניהם. אני יכול לומר בוודאות שכל עוד החקירה מתנהלת לא יהיה ביניהם שום קשר כי זה אסור.

"אני כן יודע מהעבר שהאישה הצדקת הזאת גייסה את הרופא הזה כמו רופאים רבים אחרים לטובת טיפול באנשים רבים שהיו צריכים את העזרה. המקרה הזה היה מקרה שגרתי כמו מקרים רבים אחרים שהתפתח לאן שהוא התפתח".

לסיום אומר פישר: "בשביל זה יש את המשטרה ויש את הפרקליטות ומכיוון שאני מכבד את הגופים האלו אני אמתין לסיום חקירתם".

ההורים עדיין בכלא, העו"ד עוזב

בינתיים גם ההורים אשר עיקר החשדות בפרשה המסובכת, מופנים כלפיהם, ממשיכים לשבת במעצר. בימים האחרונים הועבר האב מבית הכלא באבו-כביר לכלא ברימונים ושם הוטבו תנאיו הפיזיים.

כמו כן, האם תמשיך אף היא לשבת במעצר עד תום ההליכים בכלא נווה-תרצה.

כתב האישום הוגש נגד ההורים אך שלב ההוכחות לא התחיל.

ההורים יושבים במעצר כבר שבועות ארוכים, ולדברי גורמים המעורבים בפרשה היה צריך להיעשות פעולות רבות כדי שיקדמו את ההליכים בתיק. משיכת הזמן בטיפול התיק פועלת לרעתם של ההורים.

מעצרם הממושך מקשה על התפקוד הפיזי והנפשי של ההורים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עו"ד אבי לביא אשר ייצג את ההורים עם מעצרם לפני שבועות ארוכים שוקל בכובד ראש לעזוב את ייצוג ההורים זאת בשל חילוקי דעות הקשורות בהשקפת עולם בניהול של תיק מסוג זה.

לביא אישר את הדברים ואמר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "מכיוון שקיימים חילוקי דעות ביני לבין משפחתם של ההורים באופן ניהול התיק וכמו כן יש גם לבחון האם ניתן לייצגם במשותף, לפי כך הם כנראה ייאלצו לבחור עורך דין אחר אשר ייצגם בעתיד".

העסקנית הירושלמית: החליפה ייצוג משפטי

גם העסקנית הירושלמית ששמה לא הותר לפרסום עד כה נמצאת בימים אלו במעצר בית מלא בביתה באחת השכונות החרדיות בירושלים.

בשיחה עם העו"ד יאיר נהוראי מתברר כי הייצוג בתיק עבר לטיפולה של עורכת הדין דבורה חן זאת בשל העובדה כי תפקידו היה לייצג את הנאשמת אך ורק בשלב המעצר.

את תפקידו סיים נהוראי בכבוד לאחר שעמד בבית המשפט אל מול נציגי הפרקליטות ושחרר את העסקנית למעצר בית.

פרישתם של עורכי הדין בזה אחר זה מעיסוק בפרשה מעיד על כך שהפרשה שהייתה נראית בתחילתה כפשוטה לגמרי הולכת ומסתבכת.

קשה יהיה לנבא מה יקרה בסופו של ההליכים המשפטיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}