כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"רב'ה, מה אני עושה עם החלה", שאל אבוטבול

במהלך היום שהה האדמו"ר מסקווירא בבית שמש, שם חנך את 'קרית סקוירא' • במסגרת הביקור, שוחח האדמו"ר עם ראש העיר ששאל אותו שאלה מעניינת במיוחד • וידאו בלעדי

ראש העיר עם האדמו"ר. צילום: בחדרי חרדים
ראש העיר עם האדמו"ר. צילום: בחדרי חרדים

"שיכון סקוירא" למשפחות מחסידי סקוירא יוקם בעיר בית שמש, הקריה תבנה על מגרש הממוקם במרכז השכונות החרדיות והקהילות החסידיות בעיר, השטח מאושר לבניה ונקנה ע"י הנהלת מוסדות סקוירא מחברת רסידו.

במסגרת ביקורו של האדמו"ר בארץ, ערך האדמו"ר ביקור ממושך במשך כל יום שלישי השבוע בעיר בבית שמש. במהלך הביקור הניח האדמו"ר אבן פינה למוסדות החסידות, וקיבל את פני ההמונים.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול וסגנו דוד ויינר, באו להתברך אצל האדמו"ר שביקשם לסייע להתפתחות הקהילה בבית שמש.

האדמו"ר אמר לראש העיר כי הגבאים ביקשו ממנו לדבר ולזרז את ראש העיר כי יסייע לקהילה המתפתחת בעיר, אולם בהכירו את ראש העיר שהינו בן תורה וליבו חם לכל דבר שבקדושה, הוא סבור כי הדבר מיותר, אולם ראש העיר מצידו ציין כי אין מזרזין אלא למזורזין, ודברי תורה צריכין חיזוק, וכי הוא מקבל עליו לסייע ביתר שאת ולעקוב אישית אחר צרכי הקהילה בעיר.

ראש העיר משה אבוטבול אף שאל את האדמו"ר שאלה הלכתית, היות ולפני שנה שהה אבוטבול בטיש בשבת בסקוירא והאדמו"ר אף נתן לו חלה, "אני שומר על חלה זו כסגולה, אולם מה דינה בפסח, השנה בדיעבד מכרתי לגוי, אולם האם כדאי לנהוג כן לכתחילה?" הקשה אבוטבול, האדמו"ר השיב לו כי על מנת שתיפתר השאלה מאליה, כדאי שיבוא לסקוירא שבת נוספת ויקבל חלה חדשה.












תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}