כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

בתום שבוע דרמטי: מינוי הרמטכ"ל עובר לביבי

לאחר התייעצויות קדחתניות במשרד היועץ המשפטי האם להגן על מינוי גלנט בבג"ץ, מודיע היועץ: "לא אגן על המינוי" • כעת, הכדור הלוהט עבר לידים של נתניהו • סערה

בתום שבוע דרמטי: מינוי הרמטכ"ל עובר לביבי
יוסי פורמנסקי

עד לפני שלושה שבועות, היה נדמה שמינויו של גלנט יצלח את כל המכשולים.

אולם, התמונה השתנתה לאחר שהשופטים שדנים בעתירה שהגישה התנועה הירוקה נגד המינוי בעקבות החשיפה על כך שגלנט השתלט לכאורה על קרקעות במושב עמיקם בו הוא מתגורר, ביקשו הבהרות מהיועץ לגבי תשובות סותרות שנתנה המדינה בפרשה. לפני כשבועיים, ביקש וינשטיין לדחות את מתן תשובתו בעקבות חומרים חדשים שקיבל ממבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס.

בשבוע שעבר מסר המבקר לוינשטיין את הדו"ח שחיבר על הפרשה, ממנו עולה כי גלנט פלש לשטח ציבורי, וחמור מכך, ניתן להבין מהדו"ח כי הרמטכ"ל המיועד הגיש תצהיר שקרי לבית המשפט.

ברגע האחרון, החליט היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, לא להגן על המינוי של אלוף יואב גלנט לרמטכ"ל בבג"ץ. משמעות ההחלטה היא כי וינשטיין מעביר את תפוח האדמה הלוהט לידיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיצטרך להכריע האם להחזיר את הנושא לוועדת טירקל.

וינשטיין קיבל את ההחלטה שעות ספורות לפני המועד האחרון שהקציבו לו שופטי בג"ץ להשיב לעתירה שהוגשה בניסיון למנוע את המינוי. בעתירה, שעוררה סערה ציבורית בשבועות האחרונים, נטען כי גלנט פלש לכאורה לאדמות מדינה וסיפח אותן לביתו במושב עמיקם, שממזרח לבנימינה.

בצהריים צפוי וינשטיין למסור לבג"ץ את החלטתו ולהבהיר כי נכון לעכשיו אינו יכול להגן על המינוי, בעקבות החלטת טירקל בסיבוב הראשון. הכדור עובר לידיו של נתניהו, שצריך להחליט האם הוא מחזיר את הנושא לוועדת טירקל כדי שתדון שוב בשאלת מינויו של גלנט.

נתניהו יכול להחליט גם שהוא שוכר עורך דין פרטי במקום וינשטיין, שיגן על גלנט בבג"ץ ובכך מסתכן כי השופטים יבטלו את המינוי. אפשרות נוספת היא למנות רמטכ"ל אחר במקומו של גלנט ובמקרה כזה יצטרך ככל הנראה הרמטכ"ל הנוכחי, רב-אלוף גבי אשכנזי, להישאר בצה"ל תקופה ארוכה יותר..

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}