כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

חדש בכותל: משגיח לענייני מצלמות • כל הפרטים

בעקבות פסיקת הגרי"ש אלישיב לאסור הליכה לכותל בשבתות, החליטו ב'קרן הכותל': מדי ערב שבת יוודא משגיח כי מנגנון המצלמות המשטרתי, פועל על-פי ההלכה

חדש בכותל: משגיח לענייני מצלמות • כל הפרטים
חיים פרי

הסכם פשרה הושג בין משטרת מחוז ירושלים לבין רבני העיר, לאור פסיקת הגרי"ש אלישיב שלא ללכת לכותל המערבי בשבתות, בשל העובדה כי מצלמות אבטחה פועלות במקום ללא מנגנון שבת והמעבר בקרבתם אסור על פי ההלכה.

על-פי ההסכם, נציג מטעם 'קרן מורשת הכותל', יגיע בכל ערב שבת לבדוק האם מנגנון המצלמות במרכז השליטה המשטרתי עובד על פי ההלכה, כך מדווח אתר 'מעריב'.

כזכור, לפני מספר חודשים פורסמה מודעה עליה היו חתומים בני ביתו של הגרי"ש, ובה נכתב כי בעקבות העובדה שאין פיקוח הלכתי על מנגנון המצלמות, אין ללכת לכותל המערבי בשבת.

"היות ובספר 'הכותל המערבי' ובכמה מקומות פורסם שכאשר פועלת תוכנת 'מבט 2000' פסק הגרי"ש אלישיב שמותר ללכת לכותל המערבי. היום המציאות היא שאין פיקוח מספיק אם אכן תוכנה זאת פועלת ועל כן, כל זמן שלא יוסדר הדבר דעת הגרי"ש שאין ללכת לכותל המערבי".

יצויין, כי המצלמות המרושתות בכל רחבי העיר העתיקה והכותל המערבי, מתחילות לפעול רק כאשר אדם עובר בקרבתם, מה שגורם לחילול שבת.

בעבר נפגשו בכירים במשטרת ירושלים ונציגי הכותל עם הגרי"ש אלישיב. הנושא ההלכתי עלה על הפרק והובהר כי אין שום היתר הלכתי ללכת בשבת במקומות בהם המצלמות ממוקמות.

ההבהרה מבית הגרי"ש, פורסמה לפני שבועות ספורים ביומונים ועוררה סערה רבה.

עם שוך הסערה, נפגשו הצדדים פעם נוספת והוחלט על פשרה בה המנגנון ייבדק כי הוא אכן פועל בלא בעיה הלכתית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}