כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אפקט 'המתמידים': נפסלו ארבעה כוללים בבית שמש

צוות משרד החינוך הגיע לביקור פתע בבית שמש: 4 כוללים נפסלו - לא יקבלו תקציבים • אברך: "לא חשבנו שזה יהיה כה מהיר ומפתיע" • משרד החינוך: נגיע לערים נוספות • תמונות בלעדיות מהביקור

ראש אגף התמיכות במשרד החינוך, עמוס ציאדה בכולל
ראש אגף התמיכות במשרד החינוך, עמוס ציאדה בכולל

ראשי כוללים וישיבות עוברים בימים האחרונים טלטלה של ממש: מכתבים מטעם משרד החינוך נשלחים בזה אחר זה, וכל מכתב מבשר על נהלים וגזירות חדשות, בכל הקשור לדווחים על רישומי התלמידים.

הבוקר (ב) הגיע ראש אגף התמיכות במשרד החינוך, עמוס ציאדה, מלווה ביועצו המשפטי ובצוות משרד החינוך, לביקור פתע בכוללים בעיר בית שמש.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מתוך הכוללים בהם ביקרו ציאדה ואנשי צוותו, נפסלו לפחות ארבעה כוללים.

גורם בכיר במשרד החינוך עמו שוחחנו מציין, כי בשל אחוז גבוה של נעדרים באותם כוללים בשעת הביקור - נרשמו הביקורות כשליליות. בעקבות הרישומים השלילים, ייחסמו הכוללים ולא יקבלו מעתה ואילך תקציבים.

"מדובר בעליית מדרגה נוספת. חווינו היום מכה קשה", אומר אברך כולל ותושב בית שמש בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "הראש כולל לא תיאר לעצמו שהביקורות יהיו כל-כך מהירות ומפתיעות. רק לפני יומיים נחתו המכתבים בתיבות הדואר".

כזכור, לפני פחות משבוע שיגר ציאדה את המכתב האחרון בו כתב, כי בעקבות הטלטלה האחרונה בעולם התורה, לאור חשיפת 'פרשת המתמידים', ההוראות והנהלים יוחמרו.

במכתבו כתב ציאדה: "עולם לומדי התורה עבר טלטלה עם התגלות הפרשה המכונה פרשת 'המתמידים', שבה ביצעה קבוצת מנהלי מוסדות ותלמידים במוסדות מעשה רמאות של זיוף תעודות זהות. באמצעות מעשים אלו קיבלו אותם המוסדות ממשרד החינוך כספי תמיכה רבים על חשבונם של מוסדות אחרים.

"מובן מאליו כי מדובר במיעוט קטן המכתים את שמם של לומדי התורה כולם, וכי רוב רובם של מנהלי המוסדות ולומדי התורה אינם קשורים למעשים מעין אלו בכל צורה שהיא.

"עם זאת, בעקבות פרשה זו, נדרשנו למספר הבהרות על מנת למנוע הישנות מקרים מצערים מעין אלו".

ככל הנראה, כבר בימים הקרובים יגיע צוות משרד החינוך לערים נוספות, כדי לערוך את ביקורות הפתע.

במשרד החינוך אישרו את הדברים.








תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}