כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

האברכים נפטרו, הנוכלים התעוררו • פרסום ראשון

הטרגדיות שפקדו לאחרונה את בית שמש, העירו כמה נוכלים מרבצם • עד שמכר של אחת המשפחות הבחין ב'משולח' המציג עצמו כאדמו"ר האוסף כסף למען המשפחות

האברכים נפטרו, הנוכלים התעוררו • פרסום ראשון

תושביה החרדים של בית שמש ספגו לאחרונה מספר אבידות קשות: הרב ניסים ניסים ז"ל, הרב ארק'ה קרויזר ז"ל, והרב יצחק וינברג ז"ל, הלכו לעולמם בנסיבות טראגיות, והמשפחות נותרו בפני שוקת שבורה.

בעקבות סדרת האסונות, הוקמו קרנות צדקה עבור היתומים הרבים, שנותרו ללא משענת כלכלית. הקרנות, שהוקמו בדיסקרטיות, בכדי שלא לבייש את האבלים, לא פורסמו ברבים.

אך למרבה ההפתעה, קיבלו בני המשפחה בימים האחרונים שיחת טלפון המבשרת להם כי יש מי שאוסף עבורם כסף בחוץ-לארץ. בני המשפחה המופתעים, שביקשו שלא להקים עבורם קרן פומבית, הופתעו משיחת הטלפון. אלא שאז התברר כי מדובר בנוכל רב-מעללים, המנצל את מצוקת המשפחות הנזקקות למטרותיו האישיות.

סיפור הנוכלות מתחיל לפני כחמש שנים. חרדי המתגורר בברוקלין נתפס בבולטימור, כשהוא גובה כספים עבור קרנות צדקה ידועות. כמה טלפונים שהגיעו אל מנהלי הקרנות הוכיחו, כי אין להם כל קשר עם השנורר, ואותו נוכל נזרק בבושת פנים.

השבוע חזר אותו יהודי למיאמי - לאסוף כספים עבור הקרנות בבית שמש. אלא שביש המזל רדף אחריו גם במיאמי, כאשר אחד ממכרי המשפחה, התקשר לברר האם הקרנות שלחו 'משולח' לארצות הברית. משנענה בשלילה - חשף את קלון השנורר ברבים.

אותו שנורר הציג עצמו כאדמו"ר ממטרסדורף-בית שמש. לתורמים הוא נתן כתובת, בה רשם תיבת דואר, לשם איסוף המעטפות. באותה כתובת מתגורר אברך שאסף עבורו את המעטפות, ולא ברור האם שיתף פעולה עם מעשה הנוכלות, או שרק עשה טובה בתמימות.

עסקן מוכר בבית שמש, הרב אברהם איזנבך, אומר הבוקר (ב') ל'בחדרי חרדים': "לאחר התייעצות אם מספר רבנים חשובים, בימים הקרובים תפורסם תמונת הנוכל הערמומי, כדי שהציבור יזהר וישמר ממעשיו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}