כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לא מצא מנוח • יו"ר רשות המיסים לשעבר לכלא

עונשו של ג'קי מצא נגזר בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה: שנת מאסר בפועל ושנה נוספת על תנאי • הורשע בעסקת טיעון בהפרת אמונים ובסיוע לשוחד

הולך לכלא. ג'קי מצא. צילום: פלאש90
הולך לכלא. ג'קי מצא. צילום: פלאש90

מנהל רשות המיסים לשעבר, ג'קי מצא, נשלח הבוקר (א) לרצות 12 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי על-ידי השופט זכריה כספי, שופט בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה.

מצא הורשע בחמש עבירות של הפרת אמונים. ההרשעה התאפשרה לאחר שמצא הודה במסגרת עסקת טיעון, אותה גיבשו הסנגוריה והתביעה במשפטו. כמו כן, הודה מצא בעבירה של סיוע לקבלת שוחד.

הפרשה, שהתפוצצה ב-2007 והבשילה לכדי כתב אישום ביוני 2009, כללה האשמות כי מצא נתן ליורם קראשי וקובי בן גור – אנשי עסקים פרטיים, דריסת רגל ומעורבות במינויים ברשות המיסים.

השופט הבהיר כי מדובר במעשים שיש בהם ערעור של יציבותו של אחד הגופים הגדולים והחשובים במדינה, אותו ניהל הנאשם, ותוצאות מעשים אלו מחייבות לגזור מאסר בפועל ולא להסתפק בעבודות שירות.

בנוסף ציין השופט לרעה את העובדה שמצא התחשב בגורמים חיצוניים, שקיבלו דריסת רגל ברשות המיסים, בניגוד גמור לאינטרס של הרשות, לטובתו של מצא קיבל השופט את עובדת התפטרותו עם תחילת הפרשה וחתימתו על הסדר טיעון, בנוסף ציין השופט בחיוב את העובדה שמצא לא התראיין לתקשורת במהלך התקופה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}