כ"ב חשון התשפ"ה
23.11.2024

גיל הזהב - גיל הסכנה בכבישים • וידאו לצפיה

על פי נתוני אור ירוק: 15,209 קשישים נפגעו בתאונות דרכים בין השנים 2003-2010 בישראל • שיעור ההרוגים בקרבם בשנים אלו כפול משיעורם באוכלוסייה

גיל הזהב - גיל הסכנה בכבישים  • וידאו לצפיה



15,209 קשישים נפגעו בתאונות דרכים בין השנים 2003-2010 בישראל. שיעור ההרוגים בקרבם בשנים אלו, כפול משיעורם באוכלוסייה. כך מדווחת עמותת 'אור ירוק', בהסתמך על ניתוח נתוני הלמ"ס.

על פי ניתוח הנתונים, בשנים 2003-2010 נפגעו בתוך ערי ישראל לבדן 11,265 קשישים, כמעט 75% מכלל הקשישים שנפגעו בתקופה זו. 393 קשישים נהרגו, כ-1799 נפצעו קשה ו-9073 נפצעו קל.
כמו-כן, כ-44% מהם נפגעו כהולכי רגל, 30% כנהגים, 21% כנוסעים ברכב וכ-2% מהקשישים נפגעו הן כרוכבי דו גלגלי והן כרוכבי אופניים. בנוסף, במבט על כלל נפגעי תאונות הדרכים בארץ, ניתן לראות כי מבין כלל הולכי הרגל שנהרגו, כ-34% היו קשישים.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "הזדקנות היא תהליך המלווה בירידה במיומנויות שונות, לרבות ראיה, קוגניציה, יכולות מוטוריות, האטה בזמן התגובה, קושי בחלוקת קשב, האטה בתנועות הגוף וירידה בכוח השרירים. לכן, קשישים הולכים יותר ברגל ונוהגים פחות ומועדים יותר לפגיעה כהולכי רגל. חשוב שהנהגים ישימו לב לאוכלוסיה ייחודית זו, שזמן התגובה שלה איטי יותר, וינהגו בהתאם".

מהנתונים עולה, כי בחמש הערים הגדולות, המונות מעל 200,000 תושבים, בת"א-יפו נפגעו בתאונות דרכים 1,824 קשישים בשנים 2003-2010, בירושלים נפגעו 974 קשישים, בחיפה נפגעו 913 קשישים, בראשל"צ נפגעו 283 ובאשדוד נפגעו 321.

אבואב: "על הרשויות המקומיות לפעול להגברת אמצעי הבטיחות לקשישים באזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים. לדוגמא, הוספת מעברי חצייה מוסדרים בסביבת מועדוני קשישים ובתי אבות ושיפור רמת הנגישות של התחבורה הציבורית לאוכלוסיית הקשישים, במטרה לעודדם להשתמש בתחבורה הציבורית כאמצעי תחבורה מועדף".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}