כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

המהומות במצרים: ההיבט הכלכלי

העולם כולו עוקב בדאגה אחר המהומות במצרים, והחשש כי המהומות יזלגו גם ל'מדינות הנפט', מעלה את העצבים המתוחים של המשקיעים - לשיא • ההשפעה על ישראל: מזערית

המהומות במצרים: ההיבט הכלכלי

המהומות במצרים גוררות אחריהם סדרה של תגובות פוליטיות וגלובליות, אך גם המישור הכלכלי מושפע רבות מחוסר היציבות של אחת הכלכלות הגדולות באפריקה, ומהגדולות בעולם הערבי.

סוכנות דירוג האשראי פיץ' כבר הודיעה כי היא משנה את תחזית האשראי של מצרים מ'יציב' ל'שלילי', כאשר הצפי הוא להורדה קרובה של דירוג האשראי באם המהומות ימשכו.

המשקיעים בעולם נבהלו מהאפשרות שמאבק דומה עשוי להתפתח גם במדינות הנפט, מחיר הנפט זינק ביותר מ4% מאז פרוץ המהומות, זאת במקביל לירידות חדות שנרשמו בוול-סטריט.

ראוי לזכור גם כי הסיבות העיקריות לפרוץ המהומות הן כלכליות – זאת לאחר שמחירי המחיה המאמירים לא קיבלו תשובה הולמת מהממשל המצרי המנותק מהעם.

כסימן לכך – דווח הבוקר (א) כי 19 מטוסים ובהם משפחות אנשי עסקים נמלטו מהמדינה, כאשר בין הנמלטים חוסיין סאלם בעל השליטה בחברת הנפט המצרית EMG.

השלכות כלכליות ישירות על מדינת ישראל בטווח הקרוב לא ממש צפויות, המסחר בין המדינות עומד בכל מקרה על סכומים זוטרים, והוא מעולם לא התפתח לרמת המסחר הקיימת בין ישראל לטורקיה למשל, זאת למרות הסכם השלום ואלפי הישראלים הגודשים את סיני.

השלכה עקיפה אחת עשויה להשפיע על ערכם של מאגרי הגז הישראלים, המתחרים בעמיתיהם המצריים, כאשר בעקבות ההפיכה צפויה עלייה קלה במחיר הגז, וביקוש גבוה יותר לגז תוצרת כחול-לבן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}