כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

בכיות בויז'ניץ: מצב האדמו"ר מתדרדר • תפילות בישיבות • חתניו בדרך

במהלך הלילה עלה חומו של האדמו"ר • קונסליום רפואי סביב למיטתו • הלימוד בישיבות ויז'ניץ הופסק, ומשמרות תפילה מתקיימות באוהל האדמו"רים • האדמו"ר מסקוירא עושה את דרכו לארץ • גם חתנו ונכדיו - בנו וחתנו של הגרמ"מ - בדרכם לארץ

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון

לאחר שבועיים של רגיעה בחסידות ויז'ניץ והשתפרות במצבו הבריאותי של האדמו"ר, נרשמת הבוקר (א') התדרדרות חריפה במצבו הבריאותי של האדמו"ר. יחד עם חום גופו שעלה במהלך הלילה, עולה גם מפלס הדאגה בקרב אלפי החסידים, והמתח והחשש חזרו הבוקר לבתי המדרשות של החסידות.

באוהל האדמו"רים, העתירו החסידים לרפואת רבם • גלריה

כזכור, אושפז האדמו"ר במשך עשרה ימים בבית החולים 'תל השומר', בסיומם שוחרר לביתו כשהרופאים מביעים חשש מחום גופו הגבוה, שלא התייצב גם לאחר טיפולים ממושכים.

בעקבות ההחמרה במצבו עושה את דרכו חזרה לארץ חתנו הגאון רבי מנחם ארנסטר ר"י ויז'ניץ, ששהה בלונדון לטובת ועידת 'קשר איתן' שנערך על ידי איגוד מוסדות ויז'ניץ שהתקיימה ביום חמישי האחרון. בתו של האדמו"ר הרבנית מסקוירא, יצאה בשעות האחרונות מארצות הברית בדרכה לארץ.

גם בנו הרה"צ רבי ישראל הגר ששהה השבת באשדוד וביקורו תוכנן עד ליום רביעי קיצר את שהותו ועושה את דרכו לעיר בני ברק.

בנו הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר אב"ד קרית וזי'ניץ קרא הבוקר לכל חסידיו לצאת לתפילה באהל אדמור"י בית ויז'ניץ בבית החיים זכרון מאיר, להעתיר לרפואת האדמו"ר רבי משה יהושע בן מרגלית לרפו"ש.

בתוך כך, יצאו בנו וחתנו של הגרמ"מ מניו יורק, בדרכם לארץ. חתניו של האדמו"ר - האדמו"רים מסקוירא וסאטמר - מעודכנים באופן שוטף על המצב, והגבאים נערכים לנסיעה בהולה לארץ.

בשעה האחרונה, הורה הגר"י הגר לעצור את הלימוד בישיבות ולהתחיל באמירת פרקי תהילים.

הרב אלימלך פירר, נמצא בשעות אלו בסמיכות למיטת האדמו"ר, והביא למקום את טובי הרופאים. לפי שעה, נראה שהאדמו"ר לא יפונה לבית החולים, והוא יימשך להמשך הטיפול בביתו.

כאן ב'בחדרי חרדים' נמשיך לעקוב אחר מצבו הרפואי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}