כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לקראת הפיכה? מצרים מתעוררת ליום של כוננות שיא

אזרחי מצרים מתעוררים היום לשבוע שעשוי לסמן תחילתו של עידן חדש: דריכות שיא שוררת במדינה • ישיבת הממשלה תעסוק במהומות, כאשר הצמרת המדינית - שותקת

הדרמה במצרים, בסוף השבוע
הדרמה במצרים, בסוף השבוע

אזרחי מצרים מתעוררים היום לשבוע שעשוי לסמן תחילה של עידן חדש במדינה: דריכות שיא שוררת בכל מוקדי החיכוך במדינה, לקראת התפרצותו של יום אלימות נוסף.

על פי הדיווחים של סוכנויות הידיעות נהרגו יותר ממאה בני אדם בסוף השבוע ואלפים נפצעו.

אלפים נותרו במהלך הלילה בכיכר המרכזית של קהיר חרף העוצר שהכריזו השלטונות. כוחות צבא פרוסים בערים המרכזיות לאחר שהמשטרה לא הצליחה להתמודד עם המהומות.

הדרמה ברחובות הביאה את המפגינים להקים יחידות של משמר אזרחי ועמדות שמירה מאולתרות במטרה למנוע ביזה ואלימות בשכונותיהם, כאשר כלי הנשק המשמשים אותם הם אלות וגרזנים.

שקט מתוח השתורר הבוקר בבירה קהיר. פטרולים של הצבא נראו ברחבי העיר וכוחות גדולים התרכזו סביב בנייני הממשל המרכזיים במרכז העיר. היום מתחיל שבוע עבודה חדש, אך הבנקים והבורסה יישארו סגורים, כמו גם בתי הספר.

ירושלים גם היא עוקבת בדריכות אחר המתרחש. הממשלה תדון היום בהתפתחויות המתרחשות במצרים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס את יועציו הבכירים ואת בכירי מערכת הביטחון לדיון אל תוך הלילה באשר להשלכות של הפיכה אפשרית במצרים לבטחון ישראל.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קיים גם הוא הערכת מצב עם אנשי משרדו, במהלך הנחה אותם שלא לאפשר לעיתונאים להיכנס למשרד החוץ בימים הקרובים או לשוחח עמם בנושא מצרים, בשל הרגישות של הנושא. "הנושא רגיש מדי, וכל התבטאות יכולה לגרום לנזק", אמר.

בנו של מובארק, גמאל, נמלט מהבירה. על פי דיווחים שונים הוא ברח ללונדון, כאשר דיווחים אחרים טוענים כי נמלט לשארם א שייח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}