כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

האדמו"ר מאמשינוב: לא לאכול הכשר 'העדה'

מכה ל'בד"ץ העדה החרדית' • גבאי בתי המדרש של חסידות אמישנוב, הודיעו לציבור החסידים בשם האדמו"ר: אין לאכול בשר של משחטות 'גלאט עוף' ו'הידורים'

משחטת גלאט עוף
משחטת גלאט עוף

הסערה הפוקדת את משחטות 'העדה החרדית' מתעצמת: האדמו"ר מאמשינוב הורה לגבאי בתי המדרש של החסידות, להודיע לציבור החסידים מיד אחרי תפילת ערבית של שבת, כי אין לאכול בשר של משחטות 'גלאט עוף' ו'הידורים', הנמצאות בפיקוח של 'בד"ץ העדה החרדית'.

הגבאים קיימו את ההוראה ומיד לאחר תפילת ערבית, עלו לבימה והורו לציבור, בשם האדמו"ר: "מהיום והלאה יש להימנע מלאכול בשר 'גלאט עוף' וכל שכן 'הידורים'".

הגבאים ציינו, כי מדובר מהתאריך בו פוטר המשגיח הרב דוד שווימר. יחד עם זאת, אמרו הגבאים: "אם אדם יגיע למקום בו לא יהיה בשר אחר בכשרות מהודרת, יש לאכול בשר זה, אך מלכתחילה אסור".

הוראה זו מצטרפת להוראתם רבנים של חוגים נוספים - כמו האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק וחוג 'אוהל שרה' - שהודיעו כי אין לאכול בשר של משחטות 'גלאט עוף' ו'הידורים'.

כזכור, לפני מספר שבועות חשף הרב דוד שווימר, משגיח ראשי בבד"ץ 'העדה', כי בשר שנמכר באחת הרשתות הגדולות של הציבור החרדי בירושלים, והוצג כבשר טרי, אינו כזה, וכי שחיטות בפועל לא התבצעו במשחטת 'הידורים' בחודשיים שקדמו למכירת ה'בשר הטרי'.

לדברי הרב שווימר, הבשר שהוצג כאילו נשחט במשחטת 'הידורים', לא נשחט שם, ובמכתב שפרסם הבהיר כי על קהל הרוכשים להגעיל את הסירים בהם בושל הבשר.

ב'עדה החרדית' נכנסו ללחץ, וכתבו במכתב לרב שווימר כי באם לא יתנצל על דבריו החמורים, יחדל מלקבל משכורת. הרב שוימר לא נרתע, ופירסם מכתב נוסף, בו גולל טענות חמורות כנגד הנהלת 'העדה החרדית' וקשריה עם בעלי מפעל 'הידורים'.

כעבור מספר ימים פוטר הרב שווימר מתפקידו. בעקבות כך, שלח הרב שווימר הודעה בה הוא מתנצל על הדברים שנאמרו בשמו והוצאו מהקשרם, אך במכתב לא התנצל על הדברים שאמר בעצמו.

בעקבות זאת החליטו ב'העדה החרדית' שלא לקבל את מכתב ההתנצלות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}