כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

יהיה רמטכ"ל? • גלנט חתם על תצהיר שאינו אמת

מבקר המדינה פרסם חלקים מהדו"ח על ההשתלטות לכאורה של יואב גלנט על קרקעות - וקובע: הרמטכ"ל המיועד חתם על תצהיר כוזב • האם היועץ המשפטי יאשר המינוי?

יהיה רמטכ"ל? גלנט
יהיה רמטכ"ל? גלנט

צמרת צה"ל וראשי המדינה ממתינים במתח לתשובתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בעניין המינוי של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל. זאת לאחר שהתקבל הדו"ח שהכין מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס. גורמים במערכת המשפט אומרים, כי לוינשטיין לא יהיה סיכוי רב להגן על גלנט בבג"ץ - ולכן לא יאשר את המינוי.

דובר משרד המשפטים מסר בתגובה הערב: "החומר שהתקבל ומשמעותו המשפטית ייבחנו בכובד ראש וביסודיות המתבקשת, והחלטת היועץ המשפטי למממשלה תתקבל בשבוע הבא".

הטענה העיקרית לפיה לגלנט אין הרבה סיכויים להתמנות לתפקיד הרמטכ"ל, היא בשל העובדה שחתם על תצהיר כוזב, וסילף מספר דברים.

מחוות הדעת של מבקר המדינה עולה, כי טעויותיו של גלנט לא נעשו בזדון, אך יחד עם זאת קבע המבקר כי גלנט פלש לשטח שלא שייך לו. בנוסף, מציין לינדרשטראוס, כי גלנט לא חתם אמת בשני תצהירים.

היועץ המשפטי לממשלה זימן דיון בעניין גלנט כבר לתחילת השבוע, בהשתתפותם של בכירי הפרקליטות ובראשם פרקליט המדינה, משה לדור, נציגי מחלקת הבג"צים ומחלקת ייעוץ וחקיקה זאת בכדי לדון בהמשך הדרך.

וינשטיין נדרש להחליט עד ליום שלישי הקרוב האם הוא מתכוון להגן על גלנט בעתירה שהוגשה נגדו בבג"ץ על-ידי התנועה הירוקה. אופציה נוספת עומדת בפני וינשטיין - והיא: החזרת ההחלטה לידי ועדת טירקל. היועץ יצטרך להגיש בפניהם את הטענות ולתת להם להחליט בעניין המינוי החדש.

בינתיים, בצה"ל נרשמת מתיחות גבוהה מאוד לאור הספק אם היועץ המשפטי יחליט להגן על גלנט או לא. באם יחליט להגן עליו, מינויו יתעכב. אולם אם לא יגן עליו בעתירה בבג"ץ, שר הביטחון ייאלץ להחליט על מועמד חדש לתפקיד הרמטכ"ל.

גלנט אמור להחליף את אשכנזי ב-14 בפברואר.

האפשרות לפיה גבי אשכנזי- הרמטכ"ל הנוכחי ימשיך בתפקידו קלושה מאוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}