כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"דריי נישט אין קאפ" אמר הגר"נ קרליץ • כך תם המאבק נגד 'אלקטרה'

שני מובילי המאבק נגד חברת 'אלקטרה' - אברהם פרויליך ועמרם טייטלבוים, הגיעו לבני ברק בכדי לנהל קרב מאסף נגד חברת 'אלקטרה', שזכתה לגיבוי מבית דינו של הגר"נ קרליץ • השניים נדחו מבתי ה'גדולים', וחזרו בבושת פנים לירושלים

"דריי נישט אין קאפ" אמר הגר"נ קרליץ  • כך תם המאבק נגד 'אלקטרה'

בשעות הערב המוקדמות (20:30, לחובבי הדיוק), ירדו בסמטה קטנה בבני ברק, שני אנשים המטווים את דרכו של הפלג הקיצוני ב'עדה החרדית'.

השניים שירדו ממונית שלקחה אותם מרחובות מאה שערים, ביקשו מהנהג שימתין להם במשך מספר דקות עד שיסיימו את ענייניהם. הנהג הלמוד בנסיעות עם השניים, סגר את הדלת, הדליק מוזיקה והמתין בסבלנות.

השניים, אברהם פרויליך ועמרם טייטלבוים, ירדו במיוחד לבני ברק, בכדי לנהל קרב מאסף כנגד חברת 'אלקטרה'.

מאז פורסם פסק בית דינו של הגר"נ קרליץ, חייהם של השנים הפכו לסיוט. הכשלון נצרב באותיות אדומות מדם על מצחם. הם שהתחילו את המאבק התמוה, נחלו תבוסה מרה, לאחר פרסום פסק הדין, והערב (ד'), הם הגיעו בכדי לנסות ולמזער נזקים.

למי שאינו עוקב אחרי נפתוליה של הפרשייה שהסעירה את הציבור החרדי לפני מספר חודשים, נזכיר בקצרה: גורמים קיצוניים ב'עדה החרדית', החליטו בהחלטה תמוהה שזכתה להרמת גבות גם בחוגים נרחבים בתוך 'העדה החרדית' להאשים את חברת 'אלקטרה' בחפירות המבוצעות ביפו, שם, לטענתם, מחוללים עצמות מתים יהודים.

החברה עשתה ככל אשר לאל ידה להוכיח, כי אין לה יד ורגל בפרויקט, אך מאום לא עזר. החבורה סימנה את החברה, והודיעה כי עד שלא ייעצרו החפירות במתחם, ימשיכו ראשי החברה לסבול מהצקות חוזרות ונשנות. הבטיחו וקיימו.

במשך חודשים ארוכים סבלו מנהלי החברה מהטרדות טלפוניות, הפגנות מתחת לבית ואיומים על חייהם. הנסיונות שלהם לשבת עם נציגי ציבור המפגינים, נחלו תבוסה מרה. אין עם מי לדבר. גם הגילויים האחרונים לפיהם במקום קבורים פאגניים מלפני אלפי שנים, לא הועילו בכדי לרכך את המאבק. המטרה סומנה, החיצים נורים ואין מי שיעמוד בדרך.

השבוע, נראה היה כי הפרשה הגיעה לסיומה. בית דינו של הגר"נ קרליץ בחן את הטענות של כל הצדדים והגיע למסקנה חד משמעית: לחברת אלקטרה אין כל קשר לחפירות שבוצעו במתחם אנדרומדה ביפו. אך לשניים - הפסק והבירורים הקדחתנים שקדמו לו - לא הועילו. הם המשיכו במלחמה. אחרת, באלו פנים יחזרו לרחובות מאה שערים העמוסים בפשקויילים כנגד חברת אלקטרה?

היעד הראשון היה הגרמ"י לפקוביץ.

הצמד חשב כי הגרמ"י שנחשב לקנאי בדעותיו, יאות להירתם לעזרתם כנגד חברת 'אלקטרה', שזכתה לחותמת הלכתית על כך שאין לה כל יד בפרויקט השנוי במחלוקת ביפו. הגרמ"י קיבל את השניים, שמע אותם במשך דקות אחדות, והפטיר: "כדאי לכם ללכת לר' ניסים. הוא מכיר את הסיפור".

השניים ניסו בכה ובכה, אך לאחר דקות ספורות הם הבינו כי כלתה עליהם הרעה, ומוטב יעשו אם יפנו מקומותיהם, וייתנו לראש ישיבה להמשיך בשגרת לימודו.

משם, חזרו השניים אל המונית. מהנהג הם ביקשו שייקח אותם לביתו של הגר"נ קרליץ, מי שהוביל את מתן ההכשר לחברה.

כשהגיעו לבית הגר"נ, הובהר להם כי רק אחד מהם יוכל להיכנס ולהשציע את טענותיו, לאחר דין ודברים נכנס אברהם פרויליך אל הבית, והתחיל להרצות את משנתו. אלא שלאחר מספר דקות אמר לו הגר"נ באידיש: "דריי נישט אין קאפ" (אל תבלבל לי את המח).

עם הבשורה המרה הוא חזר לחבירו שהמתין בחוץ, והשניים חזרו אל המונית בבושת פנים. הדחיה המפורשת לא תוביל ככל הנראה להרגעת הרוחות מצד שני העסקנים. הם שהתחילו במלחמת החורמה, יהיו מחויבים להמשיך עם המלחמה ההזויה עד הסוף, ולו בכדי להוכיח שהמלחמה אליה יצאו לא הייתה מיותרת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}