כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ח"כ בן ארי יחקור השמאל • "אטפל בהם כפי שהבטחתי"

אחרי שסיעות האופוזיציה החליטו להחרים את ועדות חקירה של פעילות ארגוני השמאל, קיבל ח"כ מיכאל בן ארי תפקיד מרכזי • ואיך קשור למינוי ח"כ אחמד טיבי?

"למדתי מבייניש שצריך לנהוג כדין". ח"כ מיכאל בן ארי. צילום: יעקב נחומי
"למדתי מבייניש שצריך לנהוג כדין". ח"כ מיכאל בן ארי. צילום: יעקב נחומי



כפי המסתמן עתה, בוועדות החקירה של פעילות ארגוני השמאל בישראל, שעל הקמתן החליטה הכנסת השבוע, לא יהיה אף נציג מהאופוזיציה.

כבר בישיבת סיעת הליכוד השבוע עלה נושא התמיכה בהקמת ועדות החקירה, כאשר בעוד נתניהו מבקש כי החברים יתמכו פה אחד, הוא 'נכנע' לבסוף להחלטת הרוב בסיעה, שביקש לאפשר חופש הצבעה לחברים בודדים, המתקשים להצביע בעד הקמת הוועדות ובניגוד לצו מצפונם. הארבעה הם דן מרידור, בני בגין, מיכאל איתן ורובי ריבלין.

הדיון עצמו היה סגור לעיתונות, אולם בתדרוך לעיתונאים ערך לאחר מכן יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, הוא סיפר על דיון מתוח, במהלכו אמר השר מרידור דברים קשים נגד תמיכה בוועדות חקירה, שהן נגד אופייה הליברלי של המדינה. נתניהו, מצידו, נזף בו על דבריו, וטען שעצם הדיון שנערך בסיעה מוכיח כי אנו מדינה דמוקרטית.

בעקבות ההחלטה לתמוך בהקמת ועדות החקירה, החליטו סיעות 'קדימה' ו'העבודה' להחרימן, ואף שיגרו מכתבים בנושא לאלקין. הסיעות הערביות וסיעת מרץ כבר הודיעו קודם לכן על התנגדותן לשתף פעולה עם הוועדה.

אשמור על מדינת ישראל, הבטיח בן ארי

המכתב הראשון שוגר בידי ח"כ איתן כבל, יו"ר סיעת העבודה הזמני. "סיעתנו אינה מכירה בלגיטימיות של הוועדות ואף נקרא להחרמת הדיונים. אנו סבורים כי מדובר במקרתיזם, בפגיעה בדמוקרטיה ובעקרון הפרדת הרשויות, שכן אין לכנסת בחוק סמכויות חקירה", כתב.

המכתב השני שוגר בידי ח"כ שלמה מולה, מרכז סיעת 'קדימה' בוועדת הכנסת. "במדינה דמוקרטית לפוליטיקאים אסור לחקור אזרחים", כתב, והוסיף כי קדימה סבורה כי הקמת ועדות החקירה מהווה "שפל חדש בתולדותיה של הכנסת, אשר עושה שימוש ציני באמצעים פרלמנטריים לצורך רדיפה פוליטית. הקמת ועדת החקירה הינה מעשה מסוכן ואנטי דמוקרטי בעליל הפוגע ביסודותיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

כדי למלא את המקומות שהתפנו, החליט אלקין למנות את ח"כ מיכאל בן ארי מ'האיחוד הלאומי' לנציג באחת מהוועדות. בן ארי כבר החל ב'חגיגה', והודיע כי "אפשר לסמוך עליו".

"הח"כים מבל"ד ומרע"מ תע"ל יודעים שאני אטפל בהם ובחבריהם כפי שהבטחתי. אשמור על מדינת ישראל מכל מיני שונאים מבית ומחוץ המבקשים להשמיד אותה".

אין ספק שדיוני הוועדה, שיכללו נציגים מהימין ומהמרכז בלבד, יהיו מעניינים ויספקו לנו כותרות מרתקות רבות. תסמכו על מיכאל בן ארי.

טיבי נתן לו את התפקיד

בשיחה עם ח"כ מיכאל בן ארי הוא מפתיע: "אחמד טיבי נתן לי את התפקיד".

הוא מספר כי אלקין הגיע אליו והודיע: "יש לי בשורה טובה בשבילך. טיבי נתן לך חברות בוועדה". מתברר, כי לאחר שטיבי הודיע לאלקין כי סיעתו לא תצטרף לוועדה, הוסיף וזרק לו את המילים: "תן לדודו רותם ולמיכאל בן ארי".

• מעבר להמלצה של טיבי, יש סיבה לכך שאלקין בחר דווקא בך לקבל את התפקיד?

"אני סבור שהוא מכיר אותי, יודע שאעשה עבודה יסודית, באתי מרקע אקדמי של מחקרים, ואני מכיר את אומנות שאלת השאלות. בדעתי לבדוק את צנרת העברת הכספים, האם מדובר בסוג של הלבנת הון, אולי קשורים לזה ארגוני פשע. מטרת הוועדה היא לחשוף את הדברים, והיא תעשה זאת".

• הבטחת לחברי הכנסת הערבים לייצג אותם נאמנה בוועדה...

"למדתי מהשופטת דורית בייניש שצריך לנהוג כדין, שלמרות דעותיה הברורות היא אינה עושה איפה ואיפה".

• אתה אומר את זה בציניות?

"לא, ברצינות רבה"...

• יש כאן איזה שהוא רמז על תמיכה עתידית שלכם בקואליציה? חבירה אליה?

"אני לא חושב, לא ידוע לי על ניסיונות כאלו, הליכוד גם לא רוצה בכך".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}