כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"העדות הפכה את הקערה על פיה" • דיווח בלעדי מיפן

בית המשפט היפני עומד לפני הכרעת הדין של העצור השלישי • הגרי"ד גרוסמן גייס מומחה לפוליגרף - וביקר את הנערים • "לראשונה הרגשתי רוח חדשה במשפט", מספר הרב דונר

עורכי הדין היפנים עם החיד"אוויס. צילום ארכיון
עורכי הדין היפנים עם החיד"אוויס. צילום ארכיון



דקות אחדות לאחר השעה 9 בבוקר (שעון ישראל), נכנסו הרבנים והעסקנים לאולם בית המשפט.

הדיון הסוער אודות הבחור השלישי מ'עצורי יפן', שטרם נגזר דינו, נפתח בעדותו של פרופ' יגאל בן שחר, מומחה בעל שם עולמי לבדיקות פוליגרף.

"במשך דקות ארוכות נתן בן שחר עדות מפורטת מאד", מספר אחד העסקנים שנכח באולם המשפט בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "השופטים דנו על מה שהוא דיבר ושאלו אותו עשרות שאלות מכל כיוון אפשרי".

לטענת הנוכחים, נראה היה כי השופטים מקבלים את דברי המומחה.

למרות שביעות רצון השופטים, השלב הבא בתהליך המשפטי, הוא התשובות אותן אמורה לספק הפרקליטות היפנית עד עדותו של המומחה הישראלי.

כזכור, בתחילת השבוע יצא פרופ' בן שחר ליפן, מלווה בהגרי"ד גרוסמן, לצורך מתן עדות מקצועית בפרשה בניסיון להשפיע על גזר דינו של הבחור השלישי.

הצורך במומחה לבדיקות פוליגרף, היה ברור לכל הצדדים: ימים אחדים לאחר שנתפסו, נבדקו הבחורים בבדיקת פוליגרף יסודית שמטרתה הייתה לתת תשובה לשאלה: האם ידעו דבר על הסמים שנמצאו במזוודותיהם.

תוצאות הבדיקה של הבחור השלישי, לא הועילו, בלשון המעטה, לשני הבחורים הנמקים בכלא היפני.

להתחזק בלימוד התורה

כאמור, בין הנוכחים באולם בית המשפט היה הרב יצחק דוד גרוסמן - רבה של העיר מגדל העמק שנכנס לעובי הקורה, והצליח לגייס את פרופ' בן שחר. הרב גרוסמן קיבל את הבקשה לפני כחודשיים מהחיד"א וייס מאנטוורפן, המעורב בפרשה עד מעל לראשו.

במהלך שהותו הקצרה ביפן, ביקר הרב גרוסמן את שני הבחורים היושבים בכלא. אחד הבחורים כבר החל לרצות את עונש המאסר בן 6 השנים שנגזר עליו, ואילו השני ממתין לתוצאות.

הרב עודד את שני הבחורים, ואמר להם שיתחזקו בלימוד התורה.

ב-28 בפברואר יתכנסו השופטים פעם נוספת באולם בית המשפט, שם יקבלו את תשובת הפרקליטות לעדותו של בן שחר. לאחר מכן יצטרך בן שחר להשיב בשנית לשאלותיהם, הפעם בכתב.

הרב אבא דונר סיפר ל'בחדרי חרדים': "ההרגשה היום היא שניצחנו. אני מרגיש את זה לראשונה מאז תחילת הפרשה ואני רואה ושומע רוח חדשה בפרשה הזאת והכול בזכות עדותו של בן שחר ותמיכתו של הרב גרוסמן. רבי דוד אבוחצירא כבר אמר שיפן זה ראשי תבות: יהיו פה ניסים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}