כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הבטחת הכנסה: עימות בין ש"ס לגפני

השבוע הופקדו 1040 שקלים בחשבונות הבנק של האברכים הזכאים להבטחת הכנסה • יצאנו לבדוק למי הקרדיט • כצפוי: ש"ס אומרת כולה שלי וגפני אומר כולה שלי

לימוד תורה ורווחה. צילום אילוסטרציה
לימוד תורה ורווחה. צילום אילוסטרציה



רגע אחרי שראינו אותם בעיני רוחנו חוברים יחד בדרך אל ממשלת 'קדימה', מחזירות שתי המפלגות החרדיות ימיהן כקדם, והפעם סביב תקציב הבטחת הכנסה לאברכים.

כזכור, לפני מספר חודשים דרש בג"ץ מהכנסת לחוקק חוק בנושא. גפני יצא אז בכותרות, בש"ס כעסו וטענו כי יש נושאים שהשתיקה יפה להם.

השבוע, למרות דרישת התנועה לאיכות השלטון, סירבו השופטים לתת צו על תנאי להעברת התקציב. וכך, בפעם הראשונה מזה מספר חודשים, הועבר הכסף אל חשבונות הבנקים של האברכים.

מכאן והלאה, נפתח הקרב המחודש.

בעוד יו"ר ועדת הכספים משה גפני שולח הודעות שמחות על ההישג הגדול שלו בהעברת הכסף לחשבונות, בש"ס מבקשים ממנו שלא לנוח על זרי הדפנה.

בשיחה עם גורם בכיר בתנועה, הוא אומר כי אם הם היו מטפלים בנושא, זה לא היה נגמר בצורה כזו. "אסור לשכוח שהוועדה אותה הקים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואשר בראשה עמד מנכ"ל משרדו אייל גבאי, המליצה לקצץ בתקציב, באופן מדורג, עד לביטולו המוחלט. נכון, מי שכבר מקבל אותו ימשיך לקבל, אבל לגבי 'מקרים חדשים' בהחלט מדובר בכישלון.

"וכשהתמיכה תקוצץ לגמרי, למי יבואו האברכים בטענות?!", שואל הגורם הבכיר בש"ס.

כשאני שואלת אותו למה לא התנגדו שרי ש"ס להצעה, שנידונה בוועדת שרים לחקיקה, הוא משיב כי "אחרי שגפני הגיע לפשרה, ש"ס לא יכלה כבר לעשות כלום. אבל מלכתחילה התנגדה לפשרה". ובכלל, הם אומרים, "כשגפני רוצה להילחם על משהו בועדת הכספים, איש אינו יכול לו"...

מבחינתם, מדובר באברכים קשיי יום. "יש כאן גם נושא של לימוד תורה, אבל בהחלט גם נושא של רווחה. ומה נגיד לאברכים העניים האלו, תלכו לגפני?!".

גפני ממלא פיו מים

פנינו אל ח"כ גפני וביקשנו את תגובתו, כצפוי, הוא סירב להגיב. אבל אנשיו מנסים להסביר לנו כי יש גם יש הישג. "מבחינת האברך שהיה רגיל לקבל את ה-1,040 שקלים וממשיך לקבל אותם, הכול בסדר. אין לו מושג שהייתה בעיה. אלא מה? שבהדרגה זה הולך ויורד? תמיד יהיה אפשר לתקן זאת בהחלטות ממשלה, אבל קודם כל חייבים לעבור את הבג"ץ, ואסור לשכוח שהוא אמנם לא נתן השבוע צו על תנאי, אבל עדיין לא פסק את פסיקתו בנושא.

ומה נותר לנו לאחל לשני הצדדים? שיעבור חוק המשכנתאות בהיקף כזה או אחר, וכל מה שיישאר לש"ס וליהדות התורה הוא לריב על הקרדיט ועל השאלה האם כן מדובר בהישג או לא מדובר בממש הישג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}