כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עוד חזית • רבנים מחב"ד נגד הגיורים: "מרמים ומאמללים"

טרם יבש הדיו על מכתב הגרי"ש אלישיב נגד גיורי צה"ל, והמאבק זוכה לתמיכה מפתיעה משורת רבנים בחסידות חב"ד • בפנים: המכתב המסעיר

הרב דרוקמן על רקע  שיחת הרבי זצ"ל. צילום: שטורעם
הרב דרוקמן על רקע שיחת הרבי זצ"ל. צילום: שטורעם

הדיו בו נחתם מכתבם של גדולי ישראל נגד הכשרת גיורי צה"ל שהתפרסם אתמול טרם התייבש, וכבר הם זוכים לגיבוי גם מרבנים בחסידות חב"ד.

הבוקר (ד') הצטרפו רבנים מחב"ד למחאה, ובגילוי דעת מסעיר הם מוחים נמרצות נגד הכשרת הגיורים, שאושרו על-ידי הראשל"צ הגרש"מ עמאר, לאחר פסיקתו של הגר"ע יוסף.

במודעות המתפרסמות בכל ריכוזי חב"ד ברחבי הארץ, כותבים הרבנים: "אנו מוחים נמרצות על הניסיונות לאחרונה לתת תוקף 'הלכתי' לגיורים שנעשו, ונעשים חדשים לבקרים, בתוככי צה"ל. ובכך לפגוע, לערער ולקעקע את חומת עם ישראל ולהביא התבוללות מבהילה של גוי קדוש בין גויי הארצות!"

במכתב פורשים הרבנים את דעתם בעניין הגיורים, ומגדירים את הכשרת הגיורים כ"כפיות טובה נוראה".

הרבנים מסבירים כי בכדי להסביר פנים בפני המתגיירים "מרמים אותם ומאמללים את חייהם על ידי תעודת גיור שאין לה כל תוקף הלכתי! נתינת תוקף הלכתי לגיורים אלו מהווה חילול השם שלא היה כמוהו לעולמים! חילול כבוד התורה וחילול שם ההלכה אשר בשמה מכשירים גיורים אלו!

"אנו פונים מלב קרוע ובשמה של ההלכה, לכל המעורבים בדבר: בואו חשבון! חזרו בכם מדבריכם והכריזו ברור: זאת התורה וההלכה לא תהא מוחלפת!!! אמת ה' לעולם!!! אין ולא יכול להיות גיור שאינו עומד עם כל תנאי ההלכה הברורה!".

בין הרבנים החתומים על המכתב: הרב גדליה אקסלרוד, הרב אשר לעמל כהן, הרב דוד מאיר דרוקמן, הרב יוסף שמחה גינזבורג, הרב ברוך בועז יורקביץ, הרב ישראל יוסף הכהן ענדל, הרב יצחק שלמה פראנק, הרב אהרון שפירא, הרב משה אהרון ברוידא, הרב ישראל הרשקוביץ, הרב יוסף יצחק סילברמן והרב שלום בער וולפא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}