כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הותר לפרסום: רצח התיירת ליד המושב מטע היה פיגוע לאומני

שני פלסטינים הואשמו ברצח התיירת כריסטין לוגן בהרי ירושלים לפני כחודשיים • אחד מהם מואשם גם ברצח הישראלית נטע בלאט-שורק, שגופתה נמצאה ליד בית שמש • המחבלים: מעשי הרצח - נקמה על חיסול מחמוד אל-מבחוח בדובאיי

צילום ארכיון
צילום ארכיון

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר לפרסום היום (ד) כי שני פלסטינים מתרקומיא וצוריף, מואשמים ברציחתה של התיירת האמריקנית כריסטין לוגן, לפני כחודשיים ליד המושב מטע ליד בית שמש.

השנים הם איאד פטאפטה בן 32 מתרקומיא וכפאח ענימאת בן 33 מצוריף. כפאח ענימאת גם נאשם כי רצח בחודש פברואר 2010 עם פלסטיני נוסף, איברהים ענימאת, את הישראלית נטע בלאט-שורק, סמוך למנזר בית ג'מאל, ליד בית שמש.

גופתה של לוגן, תיירת מאמריקה, נמצאה כשהיא דקורה וכפותה באזור הכביש המחבר בין המושב מטע לבין בית שמש. לאחר מציאתה עלתה הסברה כי מבצע הרצח ניסה להסתירה.

מי שגילה למשטרה על העדרותה היא חברתה קיי סוזן ווילסון, מדריכת טיולים שנפצעה בתקרית מדקירות והזעיקה כוחות משטרה והצלה כשהיא כפותה.

מחקירת המשטרה והשב"כ עולה, כי ווילסון ולוגן זיהו את איאד פטאפטה וכפאח ענימאת מתקרבים לעברם. ווילסון אמרה כי היא חשה תחושה שלא טובה, דבר שהתאמת בסופו של דבר.

בין התוקפים למותקפות התפתח מאבק כאשר שאיאד שולף סכין, ווילסון שלפה בתגובה אולר שהיה בכיסה ודקרה את איאד.

במשך יותר מרבע שעה, שוחחו הרוצחים עם שתי הנשים, כשהן משכנעות אותם שלא לרצוח אותן. הפלסטינים קשרו את שתי הנשים ודקרו אותן. ווילסון העמידה פנים כמתה, לאחר שנדקרה פעמיים ולוגן נדקרה כמה פעמים, כששני הפלסטינים מוודאים את הריגתה.

בחקירתו, אמר כפאח ענימאת כי ביצע מעשי רצח נוספים כנקמה על רצח הארכי רוצח, חמאס מחמוד אל-מבחוח, שחוסל על-ידי המוסד - כך על פי פירסומים זרים - בדובאיי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}