כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לבנון: רה"מ החדש בובה של נסראללה?

'יום הזעם' שהחל בלבנון בקול רעש גדול עם צאתם של אלפי תומכיו של ראש הממשלה סעד אל-חרירי נמשך • המועמד המוביל לתפקיד ראש הממשלה דוחה האשמות לפיהן יהיה בובה של נסראללה

סעד חרירי
סעד חרירי

"יום הזעם" שהחל בלבנון בקול רעש גדול עם צאתם של אלפי תומכיו של ראש הממשלה סעד אל-חרירי שסירבו להשלים עם רוע הגזירה כי מנהיגם הנערץ מפנה את מקומו ליריבו הגדול נגי'ב מיקאתי, לא עומד להסתיים, אם בכלל.

מאות מתומכי חרירי הקיפו רכב שידור של רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה ורגמו אותו באבנים.

חרירי, ראש הממשלה המודח, פינה את מקומו לאחר שחיזבאללה הפיל את ממשלתו וסייע ליריבו מיקאתי להשיג את הרוב הדרוש בפרלמנט, כדי להרכיב את הממשלה הבאה.

בנאום שנשא חרירי אמר: "למרות הזעם, התאפקו ככל יכולתכם. בואו נגן על לבנון יחד. תחי לבנון. אני אחראי לשלומה של לבנון ועל החיים המשותפים בין כל הלבנונים. אני מבין את רגשותיכם, רגשותיו כל של אדם. אני מבין את קול זעקת הזעם, ואת הכאב שלכם. אולם אזור שהעם הזה יוביל לצעדים המנוגדים".

בעיר הבירה ביירות נרשמו עימותים רבים שכללו יידוי אבנים, חסימות כבישים ראשיים, שריפת צמיגים ופחי אשפה. כוחות הביטחון שניסו להשליט סדר השתמשו בין היתר בנשק חם כשמנגד הפעילים הפוליטיים השליכו רימון לעבר החיילים.

בכדי לזכות בהרכבת הממשלה, על אחד המועמדים לגייס רוב מתוך 128 הצירים בפרלמנט, כלומר 65 צירים. לפי הדיווחים האחרונים נראה כי הגוש של חיזבאללה השיג את היעד הנדרש והשיג את תמיכתם של 65 צירים מול 53 מתנגדים.

זעמם של פעילי חרירי מגיע על רקע הטענות הקשות לפיהם מיקאתי, ששימש בעבר בתפקיד ונבחר להקים את ממשלת לבנון הבאה, הוא נציגו של חסן נסראללה ויראה עצמו מחויב לעמדות השונות של חיזבאללה.

מיקאתי, הנחשב מיליארדר ואיש עסקים המקושר היטב בלבנון, דחה את הטענות לפיהן ישמש כבובה של נסראללה, בכל תוקף. המעומד, שכבר הוכתר בצורה לא רישמית לתפקיד, התראיין לכלי התקשורת והצהיר כי איננו מחויב לכל עמדה פוליטית, למרות תמיכת מחנה חיזבאללה במועמדותו.

מה שבטוח, הסערה הפוליטית ברחובות לבנון השסועה עלולה להמשיך ימים רבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}