כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ושוב מצוקת הדיור: "יש כאן שתי מדינות"

ועדת הכלכלה נתנה לח"כ יצחק ועקנין מש"ס הזדמנות להצליף בממשלה בנושא הדיור במסגרת ועדת הכלכלה • "אמרתי לראש הממשלה שלא בטוח שהוא יהיה ראש הממשלה הבא"

ישובים הופכים לבתי אבות. ועקנין נואם
ישובים הופכים לבתי אבות. ועקנין נואם



יום הנגב והגליל, שצוין היום (ג) בכנסת, היווה הזדמנות מתאימה לדיון בוועדת הכלכלה בניסיון למצוא דרכים לעידוד הבנייה בפריפריה וסיוע ברכישת דירות.

מתברר, כי אפילו תנועה מיוחדת הוקמה לצורך הנושא: 'התנועה החברתית עתיד 2014' שמה.

עו"ד איתי פיינה, נציג התנועה, סיפר כי היא מונה קרוב ל-10,000 חברים וכי בכוונתה לייצר "שאלטר לזוגות צעירים שיסגור את המדינה אם בעיית הדיור לא תיפתר".

פיינה לא בחל במילים. הוא תיאר כי הצעירים "לא מתכוונים להמשיך להיות פראיירים", והביא את המסקנה לפיה רק המגזרים המחזיקים בשאלטר ומשביתים את המדינה מגיעים להישגים. "נייצר לנו שאלטר שיסגור את המדינה", איים.

את הדיון ניהל ביד רמה ח"כ יצחק ועקנין מש"ס (האיש והחוק), שהודיע כי "אם המדינה לא תעודד צעירים לעבור לגור בפריפריה ישנם יישובים רבים שיהפכו לבתי אבות".

לאחר שסיפר על החוק שלו, החוק אותו יזם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, עבר ועקנין לשלב האיומים: "אמרתי לראש הממשלה שאני לא בטוח שהוא יהיה ראש הממשלה הבא. בתקציב המדינה יש עודף של 12 מיליארד שקל שמישהו אחר יבוא ויחלק".

הזחיחות של מקבלי ההחלטות

ח"כ אלי אפללו, המתגורר בעפולה, אמר כי "צריך להשלים עם זה שיש כאן שתי מדינות, מדינת תל-אביב ומדינת הפריפריה. גם אם נחוקק חוקים הממשלה תבוא ותקפיא אותם".

ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, אמר כי אם חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה היו מתאחדים ניתן היה לשנות את המצב ודעתם של פקידי האוצר לא היתה משנה דבר. "הבעיה היא הניכור והזחיחות של מקבלי ההחלטות, שלא מסתובבים ברחוב ולא מתמודדים עם ההשלכות של עליית מחירי הדלק, המים והמסים העקיפים", אמר כהן.

רכז שיכון ודתות באגף התקציבים באוצר, ראובן קוגן, שספג את ההתקפות שכוונו כלפי האוצר, סיפר כי רק בשנה האחרונה השקיעה המדינה 100 מיליון שקל בפריפריה וכי מתן מענקי מקום בלבד רק יחריפו את הבעיה. "צריך להגדיל את מספר הדירות והממשלה מנסה באמצעות הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל והרפורמה בחוק התכנון והבנייה שלא מתקדמים", הוסיף קוגן. "מענקים רק יובילו לעליית מחירים". אגב, זוהי דעתו הידועה והמפורסמת של שר האוצר, יובל שטייניץ, שאף הגיש ערר (וכבר ביטלו) על חוקי המשכנתאות.

ח"כ ועקנין סיכם את הדיון ואמר כי עלתה ממנו זעקה אמיתית שמחייבת התייחסות. הוא הוסיף כי בכוונתו לשפר את הצעת החוק שהגיש שיכולה לפתור חלק מהבעיות שהועלו בדיון. כמו כן אמר ועקנין כי המדינה חייבת להתערב ולהציע פתרונות משלה.

אבל, הכול רק דיבורים. בינתיים, פתרונות אין.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}