כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ומי יקדם את פניכם בכותל? סדרני צניעות חילוניים

תנועת 'התעוררות' ממשיכה לעורר פרובקציות: סדרנים שתציב התנועה בכניסה לכותל, יבררו האם קיבלתם הערות בנושא צניעות • רב הכותל בתגובה: "לא משיגים כלום בכותרות צעקניות"

הכותל המערבי. צילום ארכיון
הכותל המערבי. צילום ארכיון

פעילים חילונים יחלקו בתקופה הקרובה סקרי דעת קהל לציבור המתפללים ה'לא חרדי' בכותל המערבי. מטרת הפעילים היא להילחם בתופעת ההתחרדות במקום. לטענתם, מדובר בתופעת הקצנה של נוהגי המקום הבאה לידי ביטוי בענייני צניעות.

היוזמה של פעילי 'התעוררות' הידועים בפעילותם נגד הציבור החרדי, תכלול שאלות כגון: האם פנה עליהם סדרן או סדרנית שהעיר להם על הלבוש? האם קיבלו יחס אדיב וכו'.

לדברי הפעילים, לאחרונה הגיעו מספר רב של תלונות של אנשים אשר מבקרים בכותל לעיתים תכופות וזוכים במהלך השהות בכותל להערות מסדרנים על נושאים שונים בעיקר בנושא הצניעות.

בין היתר, נציגי התא מספרים כי התלונות המגיעות אליהם כוללות על כך שישנם שלטים הקוראים להפרדה בין גברים לנשים ותלונות על הרגשה לא נוחה בעת ביקורם.

השאלונים יחולקו גם על ידי מדריכי הטיולים של קבוצות התיירים.

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנו עושים מאמץ לשמור על המרקם העדין המתקיים ברחבת הכותל המערבי, המחייב למצוא את שביל הזהב על מנת לאפשר לכל איש ואשה למצוא בה את מקומו, דתיים ושאינם דתיים, מחמירים ומקילים, מבוגרים וצעירים. מבלי שאיש יאמר "צר לי המקום".

"לא בכותרות צעקניות נצליח להשיג זאת. רק בהבנה עמוקה לצרכים של כולם, תוך התפשרות, אורך רוח וענווה נמצא את הדרך הנכונה לקבל את כולם מול אבני הקודש השייכים לכולם.

"אינני מטיל ספק באהבתו של איש לכותל המערבי ואני שמח ונכון לשמוע כל פניה וכל טענה, זהו תפקידי כמשרת ציבור. אני קורא לכל אדם שהכותל קרוב ללבו להשמיע את קולו באופן מכובד ומכבד, בשיחה כנה ומעמיקה ולא בהפגנות צעקניות אשר עלולות להפוך את רחבת הכותל, היקרה לכולנו, לאדמת מריבה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}