כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אנשי ה-FBI עצרו את המחותנת באמצע החתונה

אנשי הבולשת הגיעו לאולם חתונות בבורו פארק ועצרו את אם הכלה • הסיבה: מעורבות בהלבנת הכספים של ספינקא • שוחררה בערבות של שני מיליון דולר • זעם על המלשין שהביא למעצר דווקא בחתונה

אנשי אפ.בי. אי. בפעולה. צילום אילוסטרציה
אנשי אפ.בי. אי. בפעולה. צילום אילוסטרציה

זעזוע בציבור החרדי בארצות-הברית: חוקרי האף.בי.אי. הגיעו ביום ראשון בלילה לאולם חתונות הממוקם בשכונת בורו פארק, כשבידיהם צו מעצר של אם הכלה, מ' זעפרין.

שני סוכני הבולשת האמריקנית הגיעו לחתונה כשהם חבושים בכיפה. הם התייצבו סמוך לאולם הנשים, ובקשו לקרוא לאם הכלה.

בן משפחה, שראה את שני הזרים, ניגש אליהם וביקש לדעת את מי הם מחפשים ומדוע. אנשי הבולשת הציגו בפניו צו המעצר. בן המשפחה ביקש מהסוכנים שלא להפר את השמחה ולא להיכנס אל תוך האולם.

השניים המתינו באחד החדרים והמחותנת יצאה אליהם. לתדהמתה, הובהר לה כי היא חשודה במעורבות בפרשת הלבנת הכספים של חסידות ספינקא.

אם הכלה הייתה בהלם מהאשמה וניסתה לבקש הארכה של כמה שעות - עד תום החתונה. בני משפחה שהוכנסו בסוד העניין מיהרו לגייס עסקנים בכירים כדי שיפעלו אצל השלטונות להשגת דחייה, אך דבר לא עזר.

המחותנת הובלה למכונית שהמתינה בחוץ, בדרכה לבית המעצר.

בני המשפחה ההמומים חזרו אל האולם והודיעו כי המחותנת נקעה את רגלה במהלך הריקוד, ונלקחה לטיפול רפואי. החתונה המשיכה, אבל שמחת בני המשפחה הושבתה.

במקביל גוייס עורך דין ידוע, שהצליח בשעות המאוחרות של הלילה לשחרר את האישה בערבות של שני מליון דולר.

פרשיית חסידות ספינקא התפוצצה לפני שלוש שנים. כל המעורבים בפרשה כבר ריצו את עונשם, לרבות האדמו"ר, שהחל לפני כחודש לרצות תקופת מאסר של שנתיים.

לדברי מקורבים לפרשייה, נפלה הגב' זפרין קורבן למלשין ידוע בתוך הקהילה החרדית, הממשיך לפעול באין מפריע.

לדבריהם, בחירתו של המלשין להביא למעצר האישה דווקא ביום החתונה של בתה היא עליית מדרגה במכת ה'הלשנות' הפושה בקהילה החרדית בארצות-הברית.

כתב 'בחדרי חרדים' פנה אל אחד הגבאים בחצר חסידית מהגדולות בארה"ב וביקש לדעת מדוע ממשיכים המלשינים לשבת במזרח של החסידות. מדוע לא מטפלים האדמו"רים באותם מלשינים שהורסים משפחות? שאלנו.

התשובה שקבלנו היתה: "הם פשוט מפחדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}